kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
مدير کل دادگستري لرستان:

70 درصد متقاضيان طلاق در کشور زنان هستند

مدير کل دادگستري لرستان گفت: متقاضي 70 درصد طلاق‌ها در کشور زنان هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، جعفر بدري در جلسه شوراي عالي فرهنگي لرستان در خرم‌آباد گفت: سال گذشته 158 هزار طلاق در کل کشور به ثبت رسيده که اين ميزان نسبت به مدت مشابه 4/6 درصد رشد داشته است.
وي ادامه داد: همين تعداد طلاق‌هاي ثبت شده، سال 91 نيز نسبت به سال 90 هشت درصد رشد داشته است و اين در حالي است که تعداد ازدواج‌هاي ثبت شده در سال گذشته 750 هزار مورد بوده يعني از هر پنج ازدواج يکي از آنها به طلاق منجر شده است.
مدير کل دادگستري لرستان تصريح کرد: نوع طلاق‌هايي که اتفاق مي‌افتد متفاوت است، به گونه‌اي که در سه چهارم طلاق‌ها يعني 70 درصد آنها زنان متقاضي طلاق بوده‌اند و حق و حقوق خود را بخشيده‌اند.
بدري يادآور شد: در برخي موارد مردان متقاضي طلاق هستند و سه درصد طلاق‌ها در سال گذشته از اين نوع بوده‌اند.
مدير کل دادگستري لرستان گفت: 26 درصد طلاق‌ها توافقي صورت مي‌گيرد؛ زن و مرد تصميم به طلاق مي‌گيرند.
وي خاطرنشان کرد: شعبه‌هاي طلاق شلوغ‌ترين شعبه‌هاي دادگاه‌ها هستند، چرا که دعوا بر سر نفقه، سرپرستي بچه، مهريه، اقساط مهريه و... به دنبال يک اختلاف و طلاق به وجود مي‌آيد و بيش از 6 پرونده به دنبال آنها شکل مي‌گيرد.
اين مسئول با اشاره به اينکه 22 هزار ازدواج در سال 91 و 20 هزار ازدواج در سال گذشته در استان لرستان به ثبت رسيده است، گفت: در سال 91 سه هزار طلاق و سال گذشته سه هزار و 500 طلاق به ثبت رسيده است که متاسفانه اين آمار نگران‌کننده است.
مدير کل دادگستري لرستان تصريح کرد: کمترين آمار طلاق مربوط به استان يزد و بيشترين آمار طلاق مربوط به استان‌هاي تهران و البرز است. بدري خاطرنشان کرد: صدا و سيما بايد سعي کند با توليد برنامه‌هاي فرهنگي متنوع در قالب هنر، عواقب طلاق را به مردم يادآوري کند.


تصحيح و پوزش:
در صفحه 9 شماره امروز روزنامه،خبري به نقل از خبرگزاري فارس با عنوان «70درصد زنان در کشور متقاضي طلاق هستند» چاپ شده بود که هرچند تيتر و خبر عينا از خبرگزاري مورد اشاره نقل شده بود ولي بي دقتي خبرنگار مربوطه نيز در نقل آن موثر بود.ضمن پوزش فراوان از خوانندگان نکته سنج و تذکر به خبرنگار مربوطه، تيتر فوق به شرح ذيل اصلاح مي گردد:

« 70 درصد متقاضيان طلاق در کشور زنان هستند»