kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
* در فضای دانشگاه‌ها چه می‌گذرد که مجددا رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه‌ها تعبیر سم مهلک را به کار بردند و هشدار دادند؟ چرا دلسوزان قوا با ورود نااهلان به فضای دانشگاه‌ها مقابله نمی‌کنند؟
7213---0912
* طولانی شدن مذاکرات هسته‌‌ای نشان می‌دهد هدف رقیبان ایران توافق نیست بلکه می‌خواهند به صورت یک طرفه تسلیم آنان بشویم. ما هم نباید اهل باج دادن باشیم و نیستیم.
8853---0912
* این نوع صحبت وزیر محترم ارشاد که مشکلات کشور را اقتصادی می‌داند نه تنها گره از اقتصاد باز نمی‌کند بلکه افراد لاابالی را نسبت به ترویج منکر جری‌تر می‌سازد. ایشان وزیر ارشاد شده پس باید کار خودش را بکند نه این که آدرس غلط بدهد.
3104---0912
* وزیر فرهنگ و ارشاد جایگاهش در امور فرهنگی و هنری است نه اقتصاد. ایشان بهتر است به برخی افتضاحات اخیر که منجر به رشد لاابالی‌گری در عرصه هنری در حوزه وزارتخانه‌اش شده بپردازد و پاسخگوی امور خویش باشد و اگر توصیه‌ای مثلا برای حل مشکل مسکن دارد به متصدیان امر در وزارت راه و مسکن اعلام کند که مدتی است برای مردم ایجاد مشکل کرده‌اند و همچنین در خصوص امر ازدواج به نپرداختن وام ازدواج که کوچکترین امکان برای جوانان‌مان است به بانک مرکزی ایراد بگیرد. چرا در این برهه حساس برخی وزرا امور اصلی خود را فراموش کرده و توپ را به زمین دیگران می‌اندازند. حتما وزیر صنعت  معدن و تجارت که قصد ثابت نگهداشتن نرخ‌ها را ندارد  قرار است به امور عفاف و حجاب و فرهنگ رسیدگی کند! اگر مردم دلواپسند دلواپس این نابسامانی‌ها هستند.
طالعی
* وقتی که دانشگاه آزاد با حمایت دولت برای آزاد گذاشتن بدحجاب‌ها در کارشان بخشنامه صادر می‌کند توقع بی‌جایی است که از این دولت کسی انتظار برخورد با معضل بدحجابی‌های سازمان یافته را داشته باشد.
8916---0911
* به برخی شیوخ عرب حوزه خلیج‌فارس عرض می‌کنم هر چقدر می‌توانید به این گروهک‌های خودفروخته و مزدور کمک کنید که ان‌شاءالله به زودی روانه کشورهای شما خواهند شد و بلای جانتان می‌شوند.
2943---0916
* از رئیس‌جمهور انتظار داریم به جای قسم جلاله برای سرمایه‌گذاران، سرمایه مردم را در بورس نجات دهد، مدام پشت سر خود را دیدن خطاست!
4789---0912
* دولت قبل به دلیل عدم مهار گرانی مشکل پیدا کرد و استقبال مردم را از دست داد حال دولتمردان جدید چگونه با تثبیت قیمت‌ها مخالفت می‌کنند، آیا نمی‌خواهند از گذشته عبرت بگیرند؟
3104---0912
* بزرگ‌ترین نگرانی قشر ضعیف کارگر و کارمند تورم و گرانی موجود در جامعه است. دولتمردان این دولت هم با زبان بی‌زبانی می‌گویند کاری نمی‌توانند بکنند. پس تکلیف چیست؟ چرا از ما مردم برای رسیدن به قدرت استفاده کردند و حال از خویش سلب مسئولیت می‌کنند و تا ابد می‌خواهند مقصر را دولت قبل معرفی کنند؟
3352---0936
* دولتی که این قدر مقید به قانون است و حاضر نیست ساعت کاری را برای روزه‌داران کاهش دهد چطور نمی‌خواهد به اجرای قانون حذف یارانه‌های پردرآمدها اقدام نماید؟
1052---0912
*‌ دولت محترم هر از چند گاه کاهش قیمت اجناس را اعلام می‌کند. لطف کنند اسامی اجناس و خوراکی‌هایی که طی یک سال اخیر کاهش قیمت داشته‌اند را اعلام کنند تا ملت هم بدانند. چون برخی از بی‌تدبیری‌ها باعث صعود 300-400 درصدی و بیشتر قیمت‌ها شده است. مثلا در خمینی‌شهر زمین متری 100 هزار تومان بود وقتی وزیر راه و شهرسازی توقف مسکن مهر را اعلام کرد قیمت‌ها به متری پانصد هزار تومان افزایش یافت. وام ازدواج هم که متاسفانه همچنان متوقف است در صورتی که مسئولین دلسوز از مشکلات جمعیتی و افزایش جمعیت کشور سخن می‌گویند. 2 فرزندم در شرف ازدواجند ولی دریغ از حداقل تسهیلات.
صفرعلی اسماعیلی از خمینی‌شهر
*  هر فوتبالیستی که در کودکی و جوانی سختی‌های زیادی کشیده باشد دلیل نمی‌شود که دولت میلیاردی به او پول بدهد. این عمل نوع کسب درآمد خارج از عرف با تحریک احساسات در برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان هم توجیه‌بردار نیست.
6647---0917
* دولت در ماه مبارک رمضان برای اینکه رعایت حال مردم را بکند برعکس قیمت بعضی اقلام و اجناس مثل شیر و سایر فرآورده‌های لبنی را گران کرده است. بنویسید چه می‌خواستیم و چه شد.
علیشاهی
* برای بازدید از نمایشگاه حجاب و عفاف که در مصلی برپاست رفتم با توجه به مکان برگزاری (مصلی) و نوع نمایشگاه (حجاب و عفاف) آنچه هیچ سنخیتی با فروشندگان نمایشگاه نداشت  میزان عفاف و حجاب و تدین آن ها بود. متاسفانه بدحجابی، تبرج و روزه‌خواری علنی توسط خانم‌های فروشنده واقعا آزاردهنده است. و وقتی تقاضای نشان دادن چادر می‌شد با حالت تمسخر و بیان این که من خودم چادر نمی‌پوشم با خریداران برخورد می‌کردند. اکنون رعایت حداقل‌ها انتظاری است که از متولیان این نمایشگاه وجود دارد!
موسوی از تهران
* کردها به مردی و مردانگی شهره‌اند اما اکنون بارزانی خلاف آن عمل کرده است. او سالها از ایران نان و نمک خورد ولی نمکدان را شکست و با دشمنان ایران همدست شد و خود را تا نوکری صهیونیست‌ها تنزل داد. بارزانی هنوز فرصت بازگشت دارد ولی مواظب باشد که دیر نشود. طناب آمریکایی‌ها خیلی پوسیده است، با آن به چاه نرود.
2660---0913و مردانی
* بیشتر جمعیت نمازگزار نماز جمعه تهران را جنوب شهری‌ها تشکیل می‌دهند بنابراین هفته‌هایی که نماز جمعه از دانشگاه تهران به مصلی منتقل می‌شود این اکثریت نمازگزار واقعا به زحمت می‌افتند.
1933---0933
* وقتی از سمت درهای مصلی تهران که جمعیت نمازگزار وارد می‌شود سرویس بهداشتی و وضوخانه تهیه دیده نشده و نمازگزاران واقعا به دردسر می‌افتند و یا سیستم سرمایش مشکل دارد چه اصراری بوده است که برپایی نماز جمعه را از دانشگاه تهران به مکان مصلی منتقل کنند؟
8641---0910 و 6293---0919
* هر روز با مترو تردد می‌کنم. روزهای اول و دوم ماه مبارک رمضان ایستگاه‌هایی که از آب سردکن بهره‌مند بودند توسط کاور پوشانده شده بودند ولی از روز سوم به حالت قبل از ماه مبارک بازگشتند و تمامی آب سردکن‌ها فعال شدند علت را از نیروهای حراست پرسیدم گفتند دستور شهرداری تهران است. سوالی که مطرح است اینکه چرا ابتدا به آن نحو عمل می‌شود و پس از 2 روز روش دیگری در پیش گرفته می‌شود. این نحو برخورد سبب جری شدن افراد لاابالی گردیده و باعث می‌شود آنان به صورت علنی و در انظار عمومی روزه‌خواری کنند.
ایزدی
* این همه برنامه زنده و غیرزنده با موضوع کم‌آبی در کشور تهیه و در صدا و سیما پخش می‌کنند اما کسی به انبوه‌سازان کاری ندارد که آب شرب مردم را صبح تا شب برای ساختمان‌سازی مصرف می‌کنند چرا این افراد را مجبور به خرید آب غیرشرب برای کارشان نمی‌کنند؟
رحیمی
* شهرداری تهران با چه مستندی این همه مجوز تراکم و بلندسازی را می‌دهد. در کوچه‌های سه، چهار متری شهرری مجتمع‌های 6 تا 7 طبقه ساخته شده چرا؟
7527---0910