kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
در حالی که وزارت علوم به شدت مشغول عزل و نصب‌های سیاسی است

کولایی: نباید یک جریان سیاسی خاص در آموزش عالی حاکم شود!

یکی از اساتید دانشگاه تهران در واکنش به استیضاح وزیر علوم گفت: نباید ملاحظات سیاسی و جناحی متعلق به یک جریان سیاسی در فضای آموزش عالی حاکم شود.
سرویس علمی-
یکی از اساتید دانشگاه تهران در واکنش به استیضاح وزیر علوم گفت: نباید ملاحظات سیاسی و جناحی متعلق به یک جریان سیاسی در فضای آموزش عالی حاکم شود.
الهه کولایی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود در ایفای وظایف خود بیش از هر چیز به کارکردهای مفروض و رسمی و قانونی این نهاد توجه داشته باشند و با رفتار خود اسباب اطمینان و آرامش در بهبود و اعتلای دانشگاه‌ها را فراهم کنند.
استیضاح فرجی‌دانا از هفته گذشته و در ادامه اقدامات سیاسی و غیرکارشناسی وی در دانشگاه‌ها در مجلس کلید خورده است. استیضاح‌کنندگان بر عملکرد حاشیه‌ساز وزیر علوم به عنوان دلیل عمده استیضاح تاکید دارند. از زمان طرح استیضاح فرجی‌دانا، نمایندگان وزارت علوم و حتی شخص وزیر به تکاپو افتاده‌اند تا بلکه بتوانند امضاهای استیضاح‌کنندگان را پس بگیرند و از سوی دیگر عده مجهول‌الهویه‌ای از اساتید در دانشگاه‌ها هم در حمایت از فرجی‌دانا نامه‌هایی را امضا کرده‌اند!
کولایی در گفت‌وگوی خود با ایسنا در حالی بدون استناد مدعی شده است که اساتید، دانشجویان و کارمندان از حضور فرجی دانا در وزارت علوم خشنود هستند(!) و امیدوارند که فضای علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها بازگردد که خود وی یکی از فعالین فتنه در سال 88 در دانشگاه تهران و عامل جولان جریان‌های سیاسی در آن دانشگاه بوده است. گفتنی است وی در سال 88 در یکی از جلسات مشهور و مهم جریان برانداز شرکت و در اظهاراتی آشوب و بلوا به بهانه تقلب را ضروری دانسته بود! اندکی بعد نیروهای اطلاعاتی و انتظامی اعضای شرکت‌کننده در آن جلسه را بازداشت و دستگاه قضایی برخی از آنها را محاکمه و محکوم نمود اما کولایی تنها کسی بود که به دلایلی بازداشت نشد!