kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
ادعای جدید واشنگتن علیه ایران

نیویورک‌پست: تاجر ایرانی فناوری نظامی آمریکا را در اختیار تهران قرار می‌داد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی مدعی شد که مأمورین مخفی وزارت امنیت داخلی آمریکا یک تاجر ایرانی را که به اعتقاد آنها در زمینه تهیه فناوری‌های نظامی با ایران همکاری می‌کرده است، دستگیر کرده‌اند.
 در حالی که مذاکرات وین6 بین ایران و1+5 در حال برگزاری است روزنامه «نیویورک پست» طی گزارشی مدعی شد  نیروهای امنیتی آمریکا یک تاجر ایرانی به نام امیر اردبیلی را که به ادعای این روزنامه در زمینه تهیه فناوری‌های نظامی فعال بود، طی عملیاتی دستگیر کرده‌اند.
 به گزارش فارس بر اساس  گزارش ادعایی این روزنامه ، امیر اردبیلی برای تهیه لیست بلندبالایی از تجهیزات نظامی، با شرکت« بین‌المللی صلیب» و با افرادی به نام «داریوش»، کارگزار تجارت اسلحه در اروپای شرقی و «پاتریک لینچ»، تاجر آمریکایی تسلیحات ارتباط برقرار کرده بود.
در ادامه گزارش نیویورک پست مدعی شده که «دولت ایران مشتری اصلی اردبیلی بوده است. لیستی که اردبیلی در اختیار داشته است شامل شرحی با جزئیات کامل از همه عوامل و دست‌اندرکاران تهیه تکنولوژی نظامی ساخته شده در آمریکا برای ایران و ایمن سازی آنها جهت استفاده، می‌شود، از آن جمله می‌توان به شرکت‌های پیشرو در ایران و شرکت‌های آمریکایی مرتبط با آنها یاد کرد»
این روزنامه آمریکایی مدعی شده است که اردبیلی به شرکای خود گفته است که 50 مشتری دارد که همه آنها به نوعی با دولت ایران در ارتباط هستند و 90 درصد سفارشات آنها در ایالات متحده تولید می‌شود.