kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
دریادار سیاری:

برقراری امنیت ضامن توسعه مناطق ساحلی است

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: با برقراری امنیت می‌توانیم ضامن پیشرفت و توسعه مناطق ساحلی کشور باشیم.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با حضور امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و مسئولین ادارات و ارگان‌های نظامی و انتظامی شهرستان بندر راهبردی جاسک در منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش  در این مراسم با اشاره به جایگاه استراتژیک سواحل جنوب‌شرق کشور و سواحل مکران گفت: جمهوری اسلامی ایران به طریقی است که دنیا به آن نیازمند است و موقعیت بسیار ویژه و مهمی داریم که اثرات مهمی می‌توانیم در جهان داشته باشیم و به برکت انقلاب، موقعیت اجتماعی کشور ما نیز جایگاه والایی است.
وی افزود: سواحل کشورمان کمک بسیار بزرگی به بالا بردن موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی ایران می‌کند و مهمترین سواحل کشور ما سواحل مکران در جنوب شرق ایران است.
دریادار سیاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا پیرامون توسعه و آبادانی سواحل مکران خاطرنشان کرد: امروزه تاکید مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا مبنی بر پیشرفت و توسعه همه جانبه سواحل مکران در دستور کار جمهوری اسلامی ایران در کنار اقتدار دریایی قرار گرفته است و ما نباید از این منابع عظیم خدادادی برای منافع کشورمان غافل شویم و باید پیشرفت و آبادانی در این سواحل به ‌اندازه‌ای برسد که سواحل دریایی کشور ما همانند دیگر کشورهای دنیا از آبادترین مناطق باشد.
وی در ادامه سخنانش به نقش بسیار مهم و تاثیر امنیت در آبادانی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما با برقراری امنیت می‌توانیم ضامن پیشرفت و توسعه مناطق ساحلی کشور باشیم و این امنیت با حضور نیروهای مسلح که در سرتاسر این ساحل طولانی مستقر هستند به وجود می‌آید و باید قدر خود را بدانید.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه ایجاد اقتدار دریایی توسط نیروی دریایی ارتش و امنیت منطقه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ما برای ایجاد امنیت منطقه به منظور تجارت و بهره‌برداری از منابع و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در دنیا آماده‌ایم و افتخار داریم که طلیعه‌دار توسعه و آبادانی سواحل مکران هستیم.