kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کواچ: دوست نداشتیم با برزیل روبرو شویم

نقشه‌های ایران برای مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران در شرایطی دومین شکست را برابر لهستان متحمل شد که کارشناسان این رشته ورزشی نیز اعتقاد داشتند که اگر آنها هم روی نیمکت تیم ملی حضور داشتند ترجیح می‌دادند برابر لهستان مغلوب شوند تا در دور بعد با برزیل رودررو نشوند.

سرویس ورزشی-

در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال دو تیم ایران و لهستان یکبار دیگر برابر هم به میدان رفتند. پیش از این ملی‌پوشان والیبال ایران در تهران دوبار لهستان را شکست داده بودند اما شنبه شب در خانه حریف نتیجه را واگذار کردند.
تیم ملی والیبال ایران با کسب 19 امتیاز صعود خود را به دور نهایی لیگ جهانی قطعی کرده بود. برد و باخت مقابل لهستان در این مسابقه تاثیری در سرنوشت تیم ملی ایران نداشت. در مقابل لهستانی‌ها انگیزه زیادی داشتند تا هر سه امتیاز این مسابقه را بدست آورند و شانس خود را برای صعود به دور نهایی افزایش دهند.
تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای (25-23، 25-20 و 25- 17) مقابل لهستان شکست خورد تا لهستان در آستانه صعود به دور نهایی قرار گیرد.
با نتایج شنبه شب، در گروه A مسابقات لیگ جهانی لهستان موفق شد 17 امتیازی شود و شانس خود را برای صعود به دور بعد بالا ببرد، در صورتی که برزیل شب گذشته نتوانسته باشد یک پیروزی سه بر صفر و با امتیازهای بالا مقابل ایتالیا کسب کند، لهستان به دور بعد صعود خواهد کرد، اما از گروه B روسیه سه بر یک بلغارستان را شکست داد و 21 امتیازی شد. در این گروه رقابت سختی میان آمریکا، روسیه و صربستان وجود دارد باید دید در نهایت کدام دو تیم از جمع آنها به دور نهایی صعود می‌کند.
با نتیجه‌ای که در بازی ایران و لهستان رقم خورد، بسیاری بر این باور رسیدند که ملی‌پوشان والیبال ایران دوست داشتند در دور بعد مسابقات مجددا حریف لهستان شوند تا برزیل.
کواچ سرمربی تیم ملی والیبال نیز پس از بازی با تایید تلویحی‌ای موضوع گفت: این دروغ است اگر بگویم که ما می‌خواستیم در دور بعدی با برزیل بازی کنیم!
صعود لهستان به نفع ایران است
در همین خصوص ترکاشوند ملی‌پوش اسبق والیبال ایران نیز گفت: در مجموع تیمی که صعود کرده باشد از انگیزه‌اش کم می‌شود و طبیعی است که تمام توان خود را در میدان نگذارد. شاید هم تفکر مربی تیم ملی این بوده است که صعود لهستان در دور بعد به نفع ایران است، چرا که برزیل تیمی است که بازیکنانش به هماهنگی خیلی خوبی رسیده‌اند و تجربه خیلی خوبی در والیبال دارند، به همین دلیل خیلی‌ها فکر می‌کنند این باخت برابر لهستان عمدی بوده است.
ترکاشوند در ادامه افزود: اگر این کار از طرف کادر فنی صورت گرفته باشد، به نظرم کار حرفه‌ای است و ایرادی هم ندارد، چرا که به نظر من عاقلانه‌ این بود که تیم لهستان صعود کند.
عطایی: من هم سرمربی بودم، می‌گفتم تیمم ببازد
از سوی دیگر بهروز عطایی مربی شناخته شده والیبال ایران هم گفت: این دو بازی تاثیری روی صعود تیم ایران به دور بعد نداشت و فقط بازی تعیین سرنوشت دو تیم لهستان و برزیل بود. نظرم این است که با صعود لهستان شرایط بهتری برای ایران رقم خورد و اگر من هم سرمربی تیم ملی بودم ترجیح می‌دادم که بازی را به لهستان واگذار کنیم.
او ادامه داد: نمی‌دانم استراتژی کادر فنی باخت برابر لهستان بود یا نه. شاید هم تیم ایران به دلیل انگیزه پایین نتوانست برابر لهستان خوب کار کند و به همین دلیل برابر این تیم شکست خورد، اما در این دو بازی تیم ایران بازی قابل قبولی را انجام نداد. اگر کادر فنی از بازیکنان ذخیره تیم استفاده می‌کرد بهتر بود.