kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹

اخبار جام جهانی 2014 - برزیل


مورینیو: غیبت سیلوا تاثیرگذارتر از نیمار است
سرمربی پرتغالی چلسی معتقد است که غیبت سیلوا در دیدار برابر آلمان در نیمه‌نهایی جام جهانی تاثیرگذارتر از نیمار است. او می‌گوید دانته بهترین گزینه برای جانشینی سیلوا است. ژوزه مورینیو گفت: بدون شک برزیل به نیمار احتیاج خواهد داشت. او بازیکنی بسیار توانا و تکنیکی است که می‌تواند برای هر خط دفاعی مشکل ساز باشد، اما غیبت سیلوا تاثیرگذارتر است چرا که نقطه قوت برزیل خط دفاعی این تیم است. خط دفاعی برزیل نمایش خوبی داشته است و سیلوا به این خط دفاعی توازن و هماهنگی بخشیده است بنابرین غیبت او می‌تواند ضربه سنگینی به تیم اسکولاری بزند.

ترفند دروازه‌بان هلند برای گرفتن پنالتی

سنگربان تیم ملی هلند رمز موفقیت خود در ضربات پنالتی بازی برابر کاستاریکا را فاش کرد.تیم کرول دروازه‌بان ذخیره تیم ملی هلند که در بازی لاله‌‌ها و کاستاریکا در آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با مهار دو ضربه پنالتی بازیکنان نماینده کونکاکاف مسبب پیروزی نارنجی‌پوشان شد، گفت: من فیلم پنالتی‌هایی که بازیکنان کاستاریکا در بازی قبلی‌شان برابر یونان زدند را تماشا کرده بودم. قبل از آنکه پنالتی‌‌ها شروع شود به آن‌ها گفتم می‌دانم چه برنامه‌ای برای ضربات‌شان دارند و با این کار خواستم کمی آن‌ها را عصبی کنم. فکر می‌کنم ترفندم موثر واقع شد.کرول افزود: پیش از این هم این ترفند جواب داده بود و به وسیله آن توانستم ضربه پنالتی لمپارد را بگیرم. من به لمپارد گفتم که می‌دانم می‌خواهد ضربه‌اش را به کدام سمت بزند. این بار هم سعی کردم آن کار را تکرار کنم و خوشحالم این دفعه هم نتیجه داد.

نیمار:رویای من هنوز تمام نشده است

ستاره تیم ملی فوتبال برزیل که به خاطر آسیب دیدگی نمی‌تواند جام جهانی را ادامه دهد اطمینان دارد که هم تیمی‌هایش جای خالی او را پر خواهند کرد و در نهایت برزیل جام قهرمانی را در خانه بالای سر خواهد برد.نیمار گفت: می‌خواهم از همه دوستداران فوتبال که در این چند ساعت نگران من بودند تشکر کنم. درست است که من جام جهانی را از دست داده‌ام اما اطمینان دارم که هم تیمی‌هایم جای خالی من را پر خواهند کرد و جام جهانی را بالای سر خواهند برد. رویای من قهرمانی در جام جهانی بود و امیدوارم که برزیل به قهرمانی برسد.او ادامه داد: رویای من هنوز تمام نشده است. چه بسا رویای بازی کردن تمام شده باشد، اما رویای قهرمانی هنوز تمام نشده است. اطمینان دارم که هم تیمی‌هایم برای برآورده شدن این رویای من دست به هر کاری خواهند زد.

دی‌ماریا جام جهانی را از دست داد

آنخل دی‌ماریا هافبک تیم ملی آرژانتین به دلیل پارگی عضله در بازی تیمش مقابل بلژیک، نمی‌تواند آرژانتین را در ادامه جام جهانی همراهی کند. فاکس اسپورت خبر داد پزشکان تیم ملی آرژانتین پس از معاینه پای دی‌ماریا اعلام کردند این بازیکن دچار پارگی ماهیچه شده و نمی‌تواند آرژانتین را در ادامه بازی‌های جام جهانی همراهی کند. به این ترتیب دی‌ماریا حتی در صورت صعود آرژانتین به فینال نیز نمی‌تواند آرژانتین را همراهی کند.

هلند حریف آرژانتین در نیمه نهایی

تیم ملی هلند با برتری برابر کاستاریکا در ضربات پنالتی حریف آرژانتین در مرحله نیمه نهایی جام جهانی شد. تیم ملی فوتبال هلند در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتبال بامداد دیروز در ورزشگاه فونته نوا شهر سالوادرو در ضربات پنالتی تیم سخت‌کوش و شگفتی‌ساز کاستاریکا را شکست داد تا به عنوان آخرین تیم به نیمه نهایی صعود کند. در این بازی که در طول 120 دقیقه هیچ گلی نداشت در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 به سود هلند به پایان رسید. درخشش «کیلر ناواس» درون دروازه کاستاریکا در طول 120 دقیقه مانع گلزنی ستاره‌های هلند شد. در آن سوی میدان نکته جالب توجه تعویض فان خال بود که کرول دروازه بان نیوکاسل را در دقیقه 120 به میدان فرستاد و او با وجود گرم نبودن هر 5 ضربه را درست تشخیص داد و توانست دو پنالتی را مهار کند. در دیگر دیدار این مرحله تیم آرژانتین با برتری یک بر صفر مقابل بلژیک به مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام جهانی راه پیدا کرد. تک گل این دیدار را «گونزالو هیگواین» در دقیقه هشت وارد دروازه بلژیک کرد.برنامه دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی 2014 برزیل به شرح زیر است:
چهارشنبه - 17/04/93 * آلمان – برزیل( ساعت 00:30- ورزشگاه مینیرائو )
پنجشنبه - 18/04/93* آرژانتین – هلند( ساعت 00:30-ورزشگاه سائوپائولو)