kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

کوتاه از ایران


تشییع پیکر جانباز شهید
شهرکرد - خبرنگار کیهان: پیکر جانباز شهید «اکبر نیکخواه دهکردی» دیروز بر روی دستان مردم روزه‌دار شهرکرد از میدان 12 محرم تا میدان انقلاب تشییع و سپس در گلزار شهدای این شهر بخاک سپرده شد.
در این مراسم تعدادی از جانبازان قطع نخایی و ایثارگران استان چهار و محال و بختیاری شرکت داشتند. شهید اکبر نیکخواه در سال 66 در غرب کشور و در منطقه کردستان مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به درجه جانبازی نائل آمد.

بخشودگی جرائم صنعتگران

اراک - فارس: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صنعتگران از دولت انتظار دارند در بخشودگی جرایم و معوقات که بر دوش آنان است و صنعت را به سمت غرق شدن سوق می‌دهد، کمک کند.
عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تنها 40 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور فعالیت دارند، افزود: با این تعداد واحدهای فعال نمی‌توان به اقتصاد مقاومتی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، دست یافت.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صنعتگران چگونه می‌توانند با بهره‌های بانکی 22 درصد و ارزش افزوده بیش از 30 درصد و جرایم و بدهی‌های معوق در این صحنه و بازار جهانی رقابت کنند.
سهل‌آبادی تصریح کرد: متاسفانه صنعت در کشور ما یک مسیر مشخص به سوی آینده ندارد و حتی استراتژی صنعتی که می‌تواند راهگشای صنعت باشد هنوز در مجلس در حال بررسی است و تصویب نشده است و ارزش افزوده که در جهان معمول است از مصرف‌کننده نهایی باید گرفته شود بر دوش صنعتگران است که باید برای این مهم چاره‌اندیشی شود.

خرید 4 میلیون تن گندم

اصفهان - خبرنگار کیهان: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون حدود 4 میلیون تن گندم خریداری کرده‌ایم که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
«محمدعلی جوادی» اظهار امیدواری کرد این رقم به 7 میلیون تن برسد تا در نهایت با هماهنگی و عزم ملی به خودکفایی گندم برسیم.
وی با اشاره به جداسازی شرکت غله از وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از این به بعد شرکت غله زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود و مدیریت و نظارت بر آن به صورت متمرکز و دقیق انجام می‌شود.
جوادی تصریح کرد: چرخه گندم به نام مصرف مردم گره‌خورده و جایگاهی ویژه دارد بنابراین باید آن را به دقت زیر نظر داشت البته با ایجاد مناطق 14 گانه غله و گندم و نظارت متمرکز، امیدوارم جلوی سودجویی‌ها و سوءمدیریت‌ها گرفته شود.

طرح جامع مدیریت دهیاری‌ها

خمین - ایرنا- عضو کمیسیون شوراها و امنیت داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع مدیریت دهیاری‌ها و توسعه روستایی که سال گذشته به تصویب نرسید با رفع اشکالات قبلی به صحن علنی مجلس برمی‌گردد.
«محمد ابراهیم رضایی» افزود: طرح ارائه شده دهیاری‌ها در 54 ماده و هشت فصل تهیه شده بود که شامل تعاریف، کلیات، انتخاب دهیار، وظایف و اختیارات دهیاری، امور مالی، استخدامی و توسعه منابع انسانی، تملک اراضی و املاک، مقررات جزايی و معماری و عمران روستایی است.
وی تصویب این طرح را گام موثر در راستای تقویت نظام حقوقی دهیاری‌ها، ارتقای شان و منزلت نهاد دهیاری، ضمانت اجرایی در انجام وظایف محموله، رفع تعارضات و خلأهای قانونی دهیاری‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد تصویب این طرح بالندگی دهیاری‌ها را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.