kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سهم ایران از دارایی‌های نامشروط کمتر از 20 درصد است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم کشور ایران از دارایی‌های نامشروط کمتر از 20 درصد است و این در حالی است که کشورهای متوسط دنیا از این نوع دارایی‌ها 50 درصد سهم دارند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی اصغر توفیق در همایش تجلیل از صنعت‌گران نمونه استان قزوین که ظهر دیروز در سالن اجتماعات صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: عواملی از قبیل بیمه، مالیات و نقدینگی مشکلاتی را برای صنعت کشور به وجود آورده‌اند اما نباید بگذاریم این مشکلات موجب دلسردی و بی‌انگیزگی صنعت‌گران از ادامه فعالیت شود.
توفیق ادامه داد: محصولات تولید شده در بخش صنعت کشور باید بازارهای جهانی را در برگیرد که لازمه تحقق این مهم تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین است زیرا تنها در این صورت است که می‌توان صادرات را توسعه داد.
وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم دانش فنی که در اختیار صنایع کشور قرار می‌گیرد، به روز باشد تا با استفاده از این دانش بتوانیم وارد عرصه رقابتی شویم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشور ایران در علم نانو رتبه هشتم جهان را دارد اما در صنعت نانو خیلی عقب افتاده است و این به دلیل عدم استفاده از ظرفیت نخبگان و افراد تحصیلکرده کشور در بخش صنعت است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: آن چه در مراکز علمی کشور تولید می‌شود تراز اول دنیا بوده و می‌توان از آن در صنایع استفاده کرد.
توفیق اظهار کرد: منابع عظیمی در مراکز علمی، فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی- کاربردی کشور هزینه می‌شود که باید از امکانات موجود در این مراکز برای ارائه آموزش به فعالان بخش صنعت استفاده کرد.
وی تصریح کرد: از صنعت‌گران انتظار می‌رود نیازهای خود را مطرح کنند تا متناسب با نیازهایی که دارند امکانات موجود در مراکز علمی و فنی و حرفه‌ای در اختیار آنان قرار گیرد.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: دنیا 708 هزار میلیارد دلار دارایی دارد که شامل دارایی‌های فیزیکی، منابع طبیعی و نامشروط است.
توفیق با اشاره به این که کشورهای دنیا به سه دسته تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: دارایی‌های دنیا بین کشورها در سه رده پیشرفته، متوسط و عقب افتاده تقسیم می‌شود که از این بین سهم کشورهای پیشرفته از دارایی‌های نامشروط 70 درصد و سهم کشورهای متوسط نیز 50 درصد است.
وی یادآور شد: سهم کشور ایران از دارایی‌های نامشروط کمتر از 20 درصد و بیشتر دارایی ما در بخش‌های دیگر است بنابر این باید تلاش کنیم دارایی‌های نامشروط افزایش یابد.