kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
اجرای زوج و فرد از درب منزل

مدارس و دانشگا‌ه‌های استان تهران امروز به دلیل آلودگی هوا تعطیل است

مدارس و دانشگاه‌های استان تهران به‌جز شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه (به استثنای شهر رودهن) امروز به دلیل آلودگی هوا تعطیل خواهد بود.





به گزارش خبرگزاری فارس، معاون عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبه شورا تصمیم گرفته شد همه مدارس استان تهران در همه مقاطع تحصیلی به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند (به استثنای شهر رودهن) امروز تعطیل باشد.
محمد تقی‌زاده افزود: فعالیت تمامی معادن شن و ماسه نیز امروز متوقف و تردد کامیون‌ها نیز در سطح شهر همچنان ممنوع است.
به گفته تقی‌زاده، بر اساس مصوبه شورا قرار است طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شود همچنین تصمیم گرفته شده است که قیمت مترو و اتوبوس امروز نیم‌بها باشد.
وی افزود: همچنین با توجه به افزایش آلاینده‌ها هوای شهر تهران تصمیم گرفته شده است که مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان تهران به جز شهرهای فیروزکوه و دماوند (به استثنای رودهن) هم امروز تعطیل باشد.
آلودگی هوا
مدارس 6 شهر آذربایجان شرقی را تعطیل کرد
تبریز- خبرنگار کیهان: به دلیل آلودگی شدید هوا، مدارس 6 شهر آذربایجان شرقی امروز دوشنبه تعطیل شد.
«محمدباقر هژبر» مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: امروز مدارس تبریز، سردرود، خسروشاه، اسکو، شهر جدید سهند و باسمنج تعطیل خواهند بود.
وی افزود: طبق نظر هواشناسی استان پایداری و آلودگی هوا تا سه‌شنبه ادامه دارد. هژبر یادآور شد: تعطیلی مدارس به‌منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان و کمک به کاهش آلودگی هوا صورت می‌گیرد. اعلام تعطیلی مدارس در تبریز در حالی صورت می‌گیرد که هوای این شهر مدت‌هاست به شدت آلوده بوده و عدم تعطیلی مدارس موجب ناراحتی و اعتراض بسیاری از خانواده‌ها شده است.