kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

دستگیری دایی و خواهرزاده با 300 فقره سرقت

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دایی و خواهر زاده‌ای با 300 فقره سرقت خبر داد.




به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی گفت: 19 آبان ماه فردی با اعلام سرقت وسایل شخصی خود از اتومبیلش به پلیس مراجعه و اظهار داشت: خودروی سواری پژو خود را در کنار خیابان پارک کرده بودم، اما پس از مراجعه متوجه شدم که در خودرو باز است و از داخل آن ساک، لباس، چمدان و دستگاه جی‌پی‌اس و پاور بانک به سرقت رفته است.
میرزکی افزود: کارآگاهان در گام نخست دریافتند که راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید سفید رنگ اموال
مال‌باخته را سرقت کرده و در پایش‌های اطلاعاتی مالک خودرو شناسایی و با دستور قضائی به پلیس آگاهی دعوت شد.
وی با بیان اینکه مالک خودرو مدعی بود که خودرو در اختیار فرزندش قرار دارد، ادامه داد: در بررسی سوابق فرزند مالک خودرو مشخص شد، وی سابقه‌دار بوده و مدت چند ماهی بوده که از زندان آزاد شده است.
معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه دومین مظنون پرونده با دستور قضائی دستگیر و به اداره بیستم انتقال یافت، بیان کرد: متهم اعتراف کرده بعد از آزادی از زندان برای تامین هزینه مواد به همراه دایی خود تصمیم به سرقت لوازم خودرو گرفته است.
وی با بیان اینکه کارآگاهان با اعتراف متهم به منزل دایی وی مراجعه و سومین مظنون پرونده را در مخفیگاهش دستگیر کردند، گفت: متهم پرونده نیز به سرقت لوازم خودرو به همراه خواهر‌زاده اعتراف و در بازجویی انجام شده، اظهار داشت کار سرقت از خودروهای ایرانی با خواهر‌زاده بوده و خودروهای خارجی را وی سرقت می‌کرده که بیشتر سرقت‌ها را در مناطق شمال، غرب و مرکز تهران انجام و اموال سرقتی را به دو مالخر معتاد فروخته‌اند.
میرزکی با بیان اینکه متهمان به 300 فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده و تاکنون 100 تن از مال باختگان شناسایی شده‌اند، گفت: ارزش اموال سرقتی توسط کارشناسان بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد شده است.