kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
پایان هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پیروزی پرگل استقلال پس از خداحافظی تلخ سرمربی ایتالیایی پرسپولیس رقابت در صدر جدول را به اوج رساند

تیم فوتبال استقلال در روزی که سرمربی ایتالیایی‌اش پیام خداحافظی اش را منتشر کرد، موفق شد برابر تیم شاهین بوشهر به برتری پرگل برسد و صدر جدول را مجددا در اختیار بگیرد. پرسپولیس هم با برتری مقابل سایپا باعث شد رقابت در بالای جدول به اوج خود برسد.


سرویس ورزشی-

در روز دوم از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران عصر دیروز 5 بازی در شهرهای مختلف کشور انجام شد.در نخستین دیدار دیروز که در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد تیم سایپا با نتیجه ۲ بر صفر به پرسپولیس باخت.در این بازی که از ساعت ۱۵ و با قضاوت امیر عرب‌براقی آغاز شد، وحید امیری (۱۸) و احمد نوراللهی (۸۵) برای پرسپولیس گلزنی کردند. گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس تیمش را با ترکیب بوژیدار رادوشویچ، سید جلال حسینی(کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری (۴۶- محمد انصاری)، احمد نوراللهی، محسن ربیع‌خواه، بشار رسن (۸۴- محمدحسن کنعانی زادگان)، مهدی ترابی، وحید امیری (۷۷- فرشاد احمدزاده) و علی علیپور وارد زمین کرد. علیرضا بیرانوند در این مسابقه نیمکت نشین بود.
اشتباه فاحش دروازه بان سایپا
دو تیم در نیمه نخست بازی نمایش با کیفیتی ارائه نکردند و نتوانستند موقعیت صد درصد گل را روی دروازه یکدیگر خلق کنند. حتی گل پرسپولیس هم روی صحنه‌ای رقم خورد که شانس جدی گلزنی نبود. در دقیقه ۱۸ مهدی شیری توپی را درون محوطه جریمه سایپا ارسال کرد و وحید امیری هم با یک قیچی برگردان آرام توپ را به سمت دروازه سایپا زد که با اشتباه فاحش حامد فلاح زاده دروازه بان حریف این توپ به گل تبدیل شد.در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم برای گلزنی ثمری نداشت. حملات سایپا زهردار نبود و پرسپولیس هم در دقیقه ۴۵ نتوانست از موقعیتی که علی علیپور به دست آورده بود استفاده کند و این نیمه با همان یک گل تمام شد.
در نیمه دوم پرسپولیس سعی در کنترل مسابقه داشت. این تیم صاحب یکی دو موقعیت نصفه و نیمه هم شد ولی با بی‌دقتی مهاجمانش از دست داد. با نزدیک شدن به انتهای مسابقه، این تیم سایپا بود که فشار بیشتری را روی دروازه پرسپولیس وارد کرد. ورود آرمان رمضانی مهاجم سایپا در نیمه دوم به زمین یکی از دلایل هجومی‌تر شدن سایپا بود.بهترین موقعیت سایپا در این نیمه در دقیقه ۷۸ با واکنش دیدنی بوژیدار رادوشوویچ جانشین علیرضا بیرانوند از دست رفت. رادوشوویچ در این صحنه ضربه سر بازیکن سایپا را که در آستانه وارد شدن به دروازه سرخپوشان بود راهی کرنر کرد و آمادگی بدنی اش را یکبار دیگر به رخ کشید. در شرایطی که سایپا برای گل تساوی تلاش می‌کرد، این پرسپولیس بود که با پاس احمدزاده و ضربه نوراللهی در درون محوطه جریمه حریف در دقیقه ۸۵ به گل دوم رسید. در دقایق پایانی هم مهیار جباری بازیکن سایپا با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد.
استعفای سرمربی پارس جنوبی
دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی با نتیجه تساوی به پایان رسید تا طلسم شکست ناپذیری شاگردان تارتار حفظ شود.
در این دیدار که از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه تختی جم برگزار شد تلاش دو تیم در نهایت با نتیجه یک- یک به پایان رسید تا طلسم شکست ناپذیری نفت مسجد سلیمان در هفته پانزدهم هم باقی بماند.گل اول این دیدار توسط پوریا آریا کیا در دقیقه ۵ برای تیم پارس جنوبی به ثمر رسید و نفتی‌های مسجد سلیمان در دقیقه ۹۳ توسط عماد میرجوان گل مساوی را به ثمر رساندند. فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی پس از این بازی از سمت خود استعفا داد. کمالوند ضمن تایید این خبر گفت: با مشکلاتی که پارس جنوبی دارد، ادامه همکاری میسر نیست و امروز (دیروز) رسماً از سرمربیگری پارس استعفا کردم.وی ادامه داد: خدا را شکر در شرایطی تیم را ترک می‌کنم که تقریباً دو برابر تیم‌های پایین‌تر از خودمان امتیاز گرفته‌ایم. شکستی در خانه متحمل نشده‌ایم و هنوز یک بازی معوقه هم پیش‌رو داریم. اگر با استعفای من موافقت شود یا نشود، دیگر به جم بازنمی‌گردم.
جایگاه متزلزل منصوریان
تقابل دو تیم ذوب‌ آهن و گل گهر سیرجان با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید تا موقعیت و جایگاه علیرضا منصوریان بیش از گذشته در این تیم به خطر بیفتد.با وجود اینکه هر دو تیم موقعیت‌های خوبی در این دیدار داشتند اما در نهایت این بازی بدون گل به پایان رسید تا هیچ یک از این دو تیم دست خالی از زمین خارج نشوند.
دیدار تیم‌های صنعت نفت و ماشین ‌سازی با پیروزی تیم صنعت نفت به پایان رسید.در این دیدار که دو تیم از ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه تختی تبریز به مصاف هم رفتند این تیم میهمان بود که با گل دیرهنگام میلاد جهانی به پیروزی رسید. در حالی که این بازی می‌رفت با تساوی بدون گل به پایان برسد، میلاد جهانی در دقیقه ۹۴ با ضربه‌ای سرکش دروازه تیم ماشین ‌سازی را باز کرد تا شاگردان اسکوچیچ به یک پیروزی خارج از خانه و با ارزش در آخرین هفته از نیم فصل نخست دست یابند.
پرواز به صدر جدول بدون سرمربی
آخرین دیدار از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر بین تیم‌های استقلال و شاهین بوشهر از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که طی آن تیم آبی بدون سرمربی موفق شد ۴ بر یک به پیروزی برسد. آرش رضاوند(۲۹)، مهدی قائدی(۵۲)، محمد دانشگر(۵۸) و شیخ دیاباته(۶۹) برای استقلال گل زدند. حسین مالکی(۸۸) برای شاهین گل زد. آبی پوشان تهرانی در حالی گام در این دیدار گذاشتند که لحظاتی قبل از شروع مسابقات آندره استراماچونی با انتشار پیامی تصویری اعلام کرد به خاطر بدعهدی مسئولان باشگاه دیگر سرمربی استقلال نیست.با این حال تیم بدون سرمربی استقلال مثل دیدارهای گذشته نمایش خوبی داشت و هر چند که نیمه اول را با تنها گل آرش رضاوند به پایان برد اما در نیمه دوم موفق شد دروازه تیم قعرنشین شاهین بوشهر را چند بار دیگر باز کند.  در دقیقه ۵۲ مهدی قائدی که یکی از بهترین بازیکنان این فصل استقلال است با عبور از مدافع مستقیم خود و ضربه‌ای فنی از درون محوطه جریمه برای دومین بار دروازه شاهین را باز کند. شش دقیقه بعد محمد دانشگر با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه شاهین را برای سومین بار باز کرد.شیخ دیاباته که در دیدار قبلی برابر پیکان محروم بود و در این دیدار هم پایش به گل باز نشده بود، روی پاس خوب مهدی قائدی در دقیقه ۶۹ توانست گل چهارم را برای آبی‌های تهران به ثمر برساند. در دقیقه ۸۸ این دیدار تیم شاهین در یک ضد حمله توسط حسین مالکی صاحب موقعیت گل شد که ضربه این بازیکن پس از برخورد به پای روزبه چشمی وارد دروازه شد تا یکی از گل‌های خورده جبران شود. یک دقیقه بعد استقلال می‌توانست با گل به خودی مدافع حریف به پنجمین گل برسد اما توپ به دیرک دروازه برخورد کرد تا این بازی با پیروزی چهار بر یک استقلال به پایان برسد.