kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
واکنش وزیر آموزش و پرورش به وجود قرص در برخی کیک‌ها:

بوفه‌های مدارس اقلام مورد نیاز را از مراکز رسمی تهیه کنند

وزیر آموزش و پرورش درباره قرص‌های مخفی در کیک‌ها که برخی دانش‌آموزان در بعضی استان‌ها هنگام مصرف تغذیه متوجه آن شده بودند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی که در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ برگزار شد، درباره قرص‌های مخفی در کیک‌ها که برخی دانش‌آموزان در بعضی استان‌ها هنگام مصرف تغذیه در زنگ تفریح، متوجه آن شده بودند، اظهار داشت: همه این کیک‌ها در مدرسه خریداری نشدند.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: در برخی استان‌ها داخل بعضی از کیک‌ها، قرص‌هایی قرار داده شده بود که بررسی‌ها نشان می‌دهد این کار در فرآیند تولید اتفاق نیفتاده بود چرا که تغییر شکل و رنگ نداشته‌اند.
وی افزود: با توجه به اینکه این قرص‌ها در فرایند تولید، وارد کیک‌ها نشده‌اند، توصیه‌مان به همه مدارس این است که بوفه‌های مدارس منحصرا از مراکز رسمی توزیع‌ مواد خوراکی، اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان را خریداری کنند. البته اولیا هم باید این اقلام را کنترل کنند زیرا خوراکی‌هایی که چنین تغییراتی در آن ایجاد شده است، قابل مشاهده بوده و کاملا قابل دسترسی است ضمن اینکه مسئولان امنیتی در صدد پیدا کردن عوامل این کار هستند.