kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲

لغو مجوز 20 نشریه در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به تعداد بالای مجوزهای صادر شده برای نشریات محلی در کرمان گفت: مطابق قانون مطبوعات مجوز نشریاتی که طی شش ماه منتشر نشده‌اند لغو می‌شود که این قانون مشمول 20 نشریه در استان کرمان شده است.
فرشید فلاح اظهار داشت: تعداد مجوزهای صادر شده در استان کرمان 180 مورد است و این تعداد بالا بیش از اینکه موجب توسعه بخش مطبوعات کرمان شود موجب بروز آسیب‌هایی شده است.
وی افزود: یکی از سیاست‌های بخش فرهنگ در استان کرمان کیفی‌سازی نشریات استان کرمان است و در همین راستا با بررسی‌های صورت گرفته مجوز تعدادی از نشریاتی که طی شش ماه گذشته منتشر نشده‌اند لغو شده است.
فلاح تعداد این نشریات را که در حوزه استان کرمان مجوز گرفته بودند را 20 مورد اعلام کرد. وی درخصوص نام این نشریات گفت: برای مدیر مسئولان این نشریات ابلاغیه لازم صادر شده است.
وی گفت: همچنین صدور مجوز برای نشریات محلی در آینده نیز با دقت بیشتر و با درنظر گرفتن شاخص‌های حرفه‌ای انجام می‌شود.
فلاح ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت توزیع آگهی‌های نشریات محلی براساس ابلاغ آئین‌نامه جدید به نشریات دو برگه‌ای آگهی تعلق نخواهد گرفت و برای اینکه نشریات محلی کرمان بتوانند خود را با آئین‌نامه جدید وفق دهند سه ماه به این نشریات فرصت داده خواهد شد تا تعداد برگه‌های نشریه را افزایش دهند و پس از آن آئین‌نامه جدید توزیع آگهی‌ها با جدیت کامل اجرا می‌شود.
فلاح تولید محتوی، پرداختن به موضوعات و انتشار خبرهای بومی را مهمترین عامل در توزیع آگهی‌ها دانست.