kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
مناظره انتخاباتی در انگلیس

سخن جانسون درباره حقیقت حاضران را به خنده واداشت!

نخست‌وزیر انگلیس به محض اینکه در مناظره انتخاباتی با «جرمی کوربین»، کلمه حقیقت را بر زبان آورد، مورد تمسخر و خنده حاضران و حتی مجری برنامه قرار گرفت!



سرویس خارجی-

«بوریس جانسون» و رهبر حزب کارگر انگلیس نخستین مناظره انتخاباتی خودشان را شامگاه سه‌شنبه برگزار کردند. در این مناظره که شبکه تلویزیونی، رهبران دو حزب «محافظه‌کار» و « کارگر» بر سر موضوعات مختلف از جمله برگزیت، مسائل اقتصادی، نظام بهداشت و سلامت انگلیس و غیره با هم مناظره کردند.
یکی از موضوعات مورد بحث میان «جانسون» و «کوربین» این بود که کدام‌یک در صورت پیروزی در انتخابات، برنامه‌های بهتری برای اداره نظام بهداشت و سلامت انگلیس دارند که کوربین در این بحث، گفت که جانسون تحت نفوذ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، قرار دارد. کوربین گفت، جانسون قصد دارد «نظام بهداشت انگلیس را به شرکت‌های بزرگ آمریکایی بفروشد.» او حتی اعلام کرد که بین دولت «جانسون» و مقام‌های تجاری آمریکایی مذاکراتی در این خصوص نیز انجام شده است.
او گفت: «چیزی که از طرح دولت می‌دانیم، جلسات مخفیانه‌ای است که با آمریکا برگزار کرده است. در این جلسات پیشنهاد شده بازار نظام سلامت ما به روی شرکت‌های آمریکایی باز شود.» جانسون البته، این اتهام را رد کرد و مدعی شد، نظام بهداشت انگلیس هیچ‌گاه به معرض فروش گذاشته نخواهد شد. نخست‌وزیر انگلیس در سراسر مناظره تلاش می‌کرد تا بحث‌ها را به مسئله «برگزیت» (طرح خروج از اتحادیه اروپا) بازگرداند.
بخشی از مناظره به پرسش حاضران اختصاص یافته بود، که می‌تواند نظر مردم انگلیس به سیاستمداران را بازنمایی کنند. هنگامی که «بوریس جانسون» در پاسخ به سؤالی از حضار گفت: «به نظر من حقیقت مهم است»، حاضران به او خندیدند. مجری مناظره نیز به طعنه یادآور شد که «جانسون» 40 بار گفته بود در 31 اکتبر (9 آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج می‌کند(اما، چنین اتفاقی نیفتاد و ا و به وعده‌اش عمل نکرده است.
افزایش نابسامانی و فقر
این مناظره و انتخابات پیش‎‌رو در حالی است که به نوشته روزنامه «تلگراف»، بر اساس یک گزارش دولتی مربوط به تاثیرگذاری تروریسم در سطح جهان، انگلیس کشوری است که بدترین تاثیر را از تروریسم در اتحادیه اروپا پذیرفته است.
 از سوی دیگر، روزنامه «ایندیپندنت» گزارش داد، با سیاست‌های دولت انگلیس مبنی بر کاهش کمک‌ها به خانوار‌های نیازمند و پایین نگاه داشتن حداقل دستمزد، اکنون یک چهارم کودکان این کشور، در فقر نسبی بزرگ می‌شوند و شمار کودکانی که در خانوار‌های شاغل فقیر انگلیس بزرگ می‌شوند، از سال ۲۰۱۰ میلادی به این سو، ۸۰۰ هزار نفر بیشتر شده است.
گفتنی است، انتخابات زودهنگام در انگلیس -بنا به پیشنهاد نخست‌وزیر و تأیید پارلمان- قرار است ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود. «جانسون» درخواست برگزاری این انتخابات را بعد از آن صادر کرد که نتوانست کشورش را در موعد مدنظر خود یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند.