kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
برگزاری انتخابات و پایان بلاتکلیفی

داورزنی با ریزش آرا به فدراسیون والیبال برگشت/سرمربی تیم ملی تا انتخابی المپیک تغییر نمی‌کند

رئیس‌جدید فدراسیون‌ والیبال گفت: کادرفنی تیم ملی تغییر نمی‌کند و کولاکوویچ تا رقابت‌های انتخابی المپیک به کارش ادامه می‌دهد.



سرویس ورزشی-

مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال روز گذشته به ریاست عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش برگزار شد تا از میان 7 کاندیدایی که تایید صلاحیت شده بودند، در نهایت یک نفر برای 4 سال آینده سکاندار والیبال ایران شود.از میان کاندیداها، افشین داوری در انتخابات حاضر نشد و بدین شکل انصراف خود را اعلام کرد.محمود افشاردوست، یکی از کاندیداهای حاضر در مجمع انصراف خود را به نفع داورزنی پشت تربیون اعلام کرد. سپس محمدرضا داورزنی، معاون سابق وزیر ورزش پشت تربیون رفت و با نمایش برخی تصاویر به ارائه برنامه‌های خود پرداخت.
دیگر فردی که به نفع داورزنی از انتخابات انصراف داد، احمد سعادتمند بود. او با تعریف و تمجید از معاون سابق وزیر ورزش و همچنین ارائه کارنامه شخصی خود در نهایت به سود داورزنی انصراف داد.
نفر بعدی بهنام محمودی بود که رقیب اصلی داورزنی در این انتخابات به شمار می‌رفت. بازیکن اسبق تیم ملی والیبال با نمایش تصاویری به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و روی حضور جوان‌ها در راس فدراسیون والیبال تاکید کرد. محمودی انتقادهایی از وضعیت فعلی والیبال و برخی تصمیمات اتخاذ شده در سال‌های اخیر را مطرح کرد.
نفر آخر هم امیرحسین منظمی، دیگر پیشکسوت والیبال بود که برنامه‌های خود را پشت تربیون مطرح کرد. البته منظمی 5 دقیقه از وقت خود را پیش از این به بهنام محمودی داده بود. منظمی با اینکه قصد داشت روی تصاویر برنامه‌های خود را ارائه کند، 5 دقیقه‌ای به صحبت پرداخت. او در صحبت‌های خود کنایه‌هایی را به سایر کاندیداها به ویژه مدیران سابق زد. منظمی بعد از پایان صحبت‌هایش انصراف خود را اعلام کرد.
بدین ترتیب انتخابات با حضور 3 کاندیدا یعنی داورزنی، رشیدی و محمودی پیگیری و رای‌گیری بعداز انتخاب ناظرین آغاز شد.تعداد اعضای مجمع که دارای حق رای بودند، 41 نفر اعلام شد. بدین ترتیب نفر برگزیده در دور اول باید حداقل 21 رای کسب می‌کرد.بعد از انجام رای‌گیری و شمارش آرا، محمدرضا داورزنی با 26 رای به عنوان رئیس‌فدراسیون برای 4 سال آینده انتخاب شد. همچنین بهنام محمودی 15 رای به دست آورد و رشیدی هیچ رایی کسب نکرد.
رسیدن به صندلی ریاست آن هم با 26 رای نشان می‌دهد که جایگاه داورزنی نزد هیئت‌های استانی به مانند گذشته نیست. او در دوره‌های گذشته با اکثریت مطلق آرا به صندلی ریاست می‌رسید اما در دوره جدید این گونه نشد. بدون تردید عملکرد داورزنی در وزارت ورزش و آسیب‌هایی که والیبال طی چند ماه اخیر خورد، با ریزش ارای او ارتباط مستقیم داشت.
داورزنی: حال والیبال خوب نیست
داورزنی پس از انتخاب به عنوان رئیس‌فدراسیون والیبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افراد به عنوان کاندیدا نظرات خود را اعلام‌ کردند ومجمع آزادانه رای داد. نهایتا ۲۶ نفر به بنده اعتماد کردند و طبیعی است که‌ دغدغه همه خوب شدن حال‌ والیبال باشد که الان خوب نیست. والیبال رشته‌ای است که همواره باعث‌ غرور ‌ملی‌ و خوشحالی جامعه شده است.
او افزود: امیدوار هستیم برنامه‌ها را به خوبی پیش ببریم. الان انتخابی المپیک را پیش رو داریم و متاسفانه‌ وضعیت خوبی نداریم. باید وضعیت را بهبود ببخشیم. اکثر بازیکنان ما خارج از ایران هستند و اردوی تیم ملی برقرار نیست. سایر تیم‌ها مانند چین که میزبان انتخابی است، لیگ خود را لغو کرده است تا تیم ملی آنها آماده شود.
داورزنی ‌ادامه‌ داد: متاسفانه تعدادی از بازیکنان ما شرایط خوبی‌ندارند و با مصدومیت‌هایی مواجه هستند. امیدوار هستیم تا در این مدت باقی مانده باشگاه‌ها فشار زیادی روی بازیکنان خود وارد نکنند تا آنها را در انتخابی المپیک به صورت صد درصدی داشته باشیم. من فکر می‌کنم در حال حاضر انتخابی المپیک از خود المپیک برای ما مهم‌تر است. بعد از انتخابی المپیک نیز برنامه‌‌ریزی‌های خود را اعلام خواهیم کرد. الان هدف برگرداندن تیم‌ ملی به شرایط بهتر است که نیاز به تدبیر بهتر دارد.
داورزنی در مورد قاطع نبود آرا نیز گفت: به هر ترتیب قرار نیست وقتی در مجمعی شرکت می‌کنید همه به شما رای دهند. این نتایج رای‌ها نشان می‌دهد که همه به صورت کاملا آزادانه رای دادند. یک قسمتی از مجمع به نیروی جدید رای دادند و پیش خود گفتند که بهتر است یک فرد جدید رئیس‌فدراسیون شود چون داورزنی در ۱۲ سال حضورش همه توان خود را به کار گرفته است.
او در پاسخ به این سؤال که اگر باز هم به‌ گذشته برگردد تصمیم به ترک فدراسیون‌ والیبال می‌گیرد؟ اظهار کرد: آن‌ موقع احساس کردم در وزارت ‌می‌توانم‌ کمک‌‌کننده باشم، اما یک فدراسیون را با منابع مالی‌ خوب به دوستان سپرده‌ بودیم‌ که الان با بسیاری بدهی بازگشته‌ام و آن را تحویل گرفته‌ام تا در آینده باز هم‌ در ریل موفقیت و بهبود شرایط قدم برداریم. برگشتم‌چون فدراسیونی که نیاز به بودجه دولت را نداشت الان بدهکار است و شرایط خوبی هم ندارد. امیدوارم بهترین نتیجه در ادامه راه حاصل شود.
داورزنی در مورد بازگشتش گفت: در دو سال گذشته اتفاقاتی افتاد که روند والیبال خوب نبود و بخاطر موفقیت در المپیک بود که دوباره به والیبال برگشتم. آرزوی ما موفقیت در المپیک است چون والیبال ایران این پتانسیل را دارد.او در پاسخ به این‌ سؤال که چه زمانی بازنشسته خواهد شد نیز گفت: بنده ۳۸ سال سابقه کار دارم و فعلا خبری از بازنشسته شدن نیست. تا زمانی‌ که مجلس شورای اسلامی‌ و وزارت ورزش اعلام نکند در خدمت والیبال و مشغول به‌ کار خواهم بود.
داورزنی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم‌ ملی با کولاکوویچ ادامه خواهد داد: فعلا صلاح نیست که کادرفنی تیم‌ ملی را تغییر دهیم و تا انتخابی المپیک با او ادامه‌ خواهیم داد. با این ‌حال اگر نتیجه ‌مدنظر حاصل نشود، طبیعی است که تغییراتی را در تیم‌ ملی شاهد باشیم. انتخابی المپیک برای ما بسیار مهم است و همه تلاش خود را خواهیم‌کرد تا فعلا با بیشترین تمرکز روی این موضوع کار کنیم.