kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

اخبار کوتاه از فوتبال



خوشحالی دی یانگ و واینالدام
جهان ورزش را تحت تاثیر قرار‌داد
دو بازیکن هلند در دیدار برابر استونی خوشحالی پس از گل خاصی را به نمایش گذاشتند که سر و صدای زیادی به پا کرد.
به گزارش RPP، نژادپرستی هنوز در فوتبال وجود دارد و باید این مسئله کاملا از این ورزش پاک شود. به همین خاطر بازیکنان تیم ملی هلند در جریان دیدار برابر استونی در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ به این موضوع اعتراض کردند. فرانک دی یانگ و جورجینیو واینالدام در یک حرکت خاص علیه نژادپرستی واکنش نشان دادند.واینالدام که در دقیقه شش گل نخست را به ثمر رساند برای شادی پس از گلش به دی یانگ نزدیک شد. دو بازیکن دستان خود را در کنار هم گذاشتند تا نشان دهند میان بازیکنان با نژادها یا ادیان متفاوت فرقی وجود ندارد. خیلی زود تصویر دو بازیکن در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و سر و صدای زیادی به پا کرد.هلند با پیروزی ۵ بر صفر برابر استونی به عنوان تیم دوم به مرحله نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کرد.
مارادونا استعفا کرد
سرمربی آرژانتینی اعلام کرد دیگر هدایت خیمناسیا د لا پلاتا را بر عهده نخواهد داشت.
به گزارش آس، دیگو آرماندو مارادونا پیش از دیدار برابر آلدویسی اعلام کرد اگر گابریل پیگرینو (رئیس‌خیمناسیا د لا پلاتا) بماند من هم در باشگاه می‌مانم. در نهایت پس از ۱۰ روز رئیس‌خیمناسیا جدایی سرمربی آرژانتینی را تایید کرد. او برای بازی بعد برابر آرسنال هدایت تیم آرژانتینی را بر عهده نخواهد داشت.
مارادونا زمانی که متوجه شد پیگرینی در انتخابات جدید باشگاه شرکت نمی‌کند تصمیم گرفت در این تیم نماند و استعفایش را دیروز به باشگاه ارائه داد.بازیکنان و مدیریت تلاش کردند تا سرمربی آرژانتینی را راضی کنند اما این اتفاق نیفتاد. اکنون هدایت تیم به صورت موقت به عهده مارانو مسرا سپرده شده است.مارادونا در حالی خیمناسیا را ترک کرد که سه پیروزی به دست‌ آورد و پنج بار مغلوب شد. همچنین تیم آرژانتینی ۱۳ گل به ثمر رساند و ۱۰ بار دروازه‌اش باز شد. پیش از حضور سرمربی آرژانتینی خیمناسیا در پنج بازی تنها دو گل به ثمر رسانده و از ۱۵ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز به دست آورده بود.
حقوق مورینیو در تاتنهام مشخص شد؛ ۲ برابر پوچتینو!
باشگاه تاتنهام پس از اخراج پوچتینو‌، ژوزه مورینیو را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.
به گزارش دیلی میل، سران باشگاه تاتنهام در نهایت تصمیم به انتخاب سرمربی جدید خود گرفتند و ژوزه مورینیو را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کردند. مورینیو که بعد از اخراج از یونایتد مدت‌ها بدون تیم بود و صحبت از حضور او در بایرن مونیخ و آرسنال مطرح شده بود در نهایت تصمیم گرفت که هدایت تاتنهام را بر عهده بگیرد.تاتنهام سومین تیم انگلیسی بعد از چلسی و منچستر یونایتد است که مورینیو را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی می‌کند. قرارداد این مربی تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد.
اما آقای خاص سالیانه ۱۵ میلیون پوند در تاتنهام درآمد خواهد داشت که دو برابر درآمد سالیانه مائوریسیو پوچتینو است.نکته دیگر اینکه مورینیو تمایل زیادی به خرید بازیکن جدید و گران دارد و این را در باشگاه‌های قبلی خود نشان داده است ولی در تاتنهام چنین روندی را شاهد نبودیم. این تیم در ۴۸ ماه هیچ خریدی نداشت و منتظر ماند تا باشگاه ورزشگاه خود را تکمیل کند.مورینیو همچنین در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود هیچ‌وقت هدایت تاتنهام را بر عهده نمی‌گیرد تا هواداران چلسی ناراحت شوند ولی حالا این اتفاق رخ داد و او هدایت تیم رقیب لندنی را بر عهده گرفت.تاتنهام در اولین حضور مورینیو روی نیمکت خود باید برابر وستهام به میدان برود و در ادامه در لیگ قهرمانان اروپا با المپیاکوس بازی خواهد داشت.