kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
نوبخت در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه:

تمام منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به حساب مردم واریز می‌شود

محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جلسه عصر دیروز این کمیسیون برای بررسی تبعات افزایش قیمت بنزین گفت: بر اساس گزارش نوبخت تمام منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین که بین ۶۰ میلیون ایرانی توزیع خواهد شد.


جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان نائب‌رئیس مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. طبق دستور کار صحن علنی مجلس، قرار بود هفته آینده مجلس به‌دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه تعطیل باشد.
بر اساس اعلام هیئت‌رئیسه، تعطیلات هفته آینده مجلس لغو شده است و قوه مقننه هفته آینده جلسه علنی خواهد داشت.
به حساب مردم واریز می‌شود
محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره جلسه عصر دیروز این کمیسیون برای بررسی تبعات افزایش قیمت بنزین گفت: بر اساس گزارش آقای نوبخت تمام منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین که نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان است بین
۶۰ میلیون ایرانی توزیع خواهد شد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر صنعت با تاکید بر کنترل قیمت‌ها و کنترل بازار اظهار داشت که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا قیمت ها افزایش نیابد. تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین حداکثر
۴ درصد خواهد بود.
وی گفت: نمایندگان گلایه داشتند که چرا قبل از اجرای طرح به مردم و نمایندگان اطلاع رسانی نشده است که آقای نوبخت اعلام کردند که رئیس مجلس در جریان بود.
انتقاد دو فراکسیون ولایی و امید
حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، نزد محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید رفت و تعداد زیادی از اعضای فراکسیون امید و نمایندگان ولایی اطراف آنها جمع شدند؛ بحث جدی بین اعضای دو فراکسیون در جریان بود.
احمد علیرضابیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: بیانیه‌ای تهیه شده که در حال بحث و بررسی در دو فراکسیون نمایندگان ولایی و امید است.
وی ادامه داد: در این بیانیه نمایندگان مجلس از دو فراکسیون ولایی و امید، مردم را دعوت به آرامش کرده، انتقاداتی را نسبت به سازوکارهای افزایش قیمت بنزین و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر مطرح کرده و در پایان نیز خطاب به دولت تأکید کرده‌اند که از اعتباری که مقام معظم رهبری برای حمایت از دولت خرج کرده‌اند، به درستی حفاظت کند.
بررسی یک پرونده تحصیلی
محمدجواد ابطحی در تشریح جلسه عصر دیروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در این جلسه پرونده تخلفات تحصیلی حسین فریدون در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به گزارشی که در این باره ارائه شد، برای ما محرز شد که فریدون تخلفات تحصیلی بسیار زیادی داشته از جمله آنکه معدل خود را اشتباه عنوان کرده است و در کل مشخص شد که وی بسیاری از ضوابط و قواعد را در دوران تحصیلی خود به‌ویژه در مقطع دکترا رعایت نکرده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و مباحثی با حضور وی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ابطحی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش گزارشی درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان به نمایندگان ارائه کرد، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه نکرده است اما امروز وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان وعده داد که این لایحه تا هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود.