kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
مسئولان فدراسیون فوتبال قصد تغییر در روند تیم ملی را دارند

این خانه از پای‌بست ویران است فدراسیونی‌ها بیشتر به فکر خودشان‌ هستند تا تیم ملی

انتقاد اهالی فوتبال و کارشناسان این رشته به عملکرد تیم ملی فوتبال ادامه دارد و به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون قصد دارند در نشستی با ویلموتس روی تغییر روند حرکت تیم ملی صحبت و تصمیماتی جدید اتخاذ کنند.

نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال دربازی‌های مقدماتی جام جهانی که در دو بازی اخیر مقابل بحرین و عراق با شکست همراه بوده است باعث شد تا فدراسیون فوتبال برای اینکه همسو با منتقدین منطقی و دلسوز تیم ملی باشد دوشنبه شب در جلسه هیئت‌رئیسه همانند همه مردم نسبت به دو نتیجه اخیر تیم ملی ابراز ناراحتی کند و تاکید داشته باشد که روند نتیجه گیری تیم ملی باید تغییر کند.
فدراسیون فوتبال البته در تلاش است تا پیش از شروع دوباره بازی‌های تیم ملی مارک ویلموتس را مجاب به حضور در تهران و تماشای بازی‌های لیگ کند و شاید به همین بهانه شاهد برگزاری یک مینی اردو هم در تهران باشیم.
نکته‌ای که موجب شده فدراسیون فوتبال در مورد برکناری مارک ویلموتس مردد باشد، پیروزی تیم ملی در 3 بازی از 6 بازی با هدایت ویلموتس است. ضمن اینکه تیم ملی در بازی دوستانه با کره جنوبی نیز به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافت. تلاش فدراسیون فوتبال گویی به جای برکناری، روی تغییر روند تیم ملی زوم شده است. قرار است در ماه‌های آینده بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی دعوت شوند و یکی دو بازیکن پا به سن گذاشته هم دیگر دعوت نشوند. همچنین کاظم طالقانی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفته است در ماه‌های آتی نشستی با مارک ویلموتس خواهیم داشت.
شاهرخی: چرا باید افراد غیرفوتبالی روی نیمکت بنشینند؟
همایون شاهرخی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، با اشاره به شکست 2 بر یک تیم ملی برابر عراق و انتقادهایی که از تیم ملی و مارک ویلموتس صورت گرفته گفت: اگر قرار است انتقادی صورت بگیرد باید به صورت محترمانه باشد. وقتی قرار باشد یک تیم با دو جلسه تمرین در یک بازی مهم حضور پیدا کند، بهترین مربی دنیا هم نمی‌تواند کار را خوب جلو ببرد. با این حال اگر برنده شویم خیلی‌ها می‌گویند چه مدیریتی صورت گرفت و اگر هم ببازیم خیلی‌ها انتقاد می‌کنند ولی مسئله مهم رعایت اصول است.
وی ادامه داد: می‌گفتیم کی‌روش یک مربی پروازی است که در ایران حضور ندارد ولی دوباره دیدیم که قرارداد خوب و محکم بسته نمی‌شود. باید گفت که این خانه از پای‌بست ویران است. وقتی مدیریت فوتبال این باشد و افراد فوتبالی روی نیمکت تیم ملی نباشند، طبیعی است که مشکلاتی ایجاد شود. این هم قسمتی از مشکلات است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. چرا در تیم ملی باید افراد غیر فوتبالی روی نیمکت بنشینند آن هم در حالی که افراد خوشنام در فوتبال ما حضور دارند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. شاهرخی با بیان اینکه تمام تیم‌ها بعد از جام جهانی در تیم‌هایشان انقلاب ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: بعد از هر جام جهانی ترکیب و لیست بسیاری از تیم‌ها با تغییر مواجه می‌شود ولی تغییرات ما بعد از جام جهانی چقدر بوده است؟ یکسری بازیکن قدیمی دور هم می‌نشینند که انگیزه ندارند و توقعات زیادی هم دارند. ما این را در گذشته لمس کردیم اما چون تجربه فوتبالی داشتیم، تیم را جمع می‌کردیم.
سرمربی اسبق تیم ملی با اشاره به شکست ایران برابر عراق عنوان کرد: در این بازی نشانی از تیم ملی ایران نداشتیم و این تیم انگیزه و نشاط نداشت. بیچاره مردم که دلشان را به این مدیریت و این بازیکنان خوش کرده‌اند. شک نکنید با این ترکیب و این شیوه، اگر به دور بعد صعود کنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. برای موفقیت باید تمرینات منظم انجام شود و تیمی وارد زمین شود که انگیزه داشته باشد.
مناجاتی:وظیفه این آقایان چیست؟
مهدی مناجاتی یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال ایران درخصوص حال و روز این روزهای تیم ملی می‌گوید: من کاری با بحث فنی ندارم زیرا مربی باید پاسخگوی این نمایش ضعیف باشد ولی آن آقایانی که در فدراسیون هستند، دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟ آقای مثلا دبیر مستعفی (محمدرضا ساکت) که در همه سفرها با تیم ملی است و همراه با «تاج» کلاس‌های مختلف حروف الفبا را برای مربیان داخلی برگزار می‌کند، دقیقا وظیفه‌شان چیست؟
وی ادامه داد: این همه مربی خوب داخلی با دانش بالا در این مملکت وجود دارد اما آقایان می‌روند سراغ مربیانی که با دلالی به نیمکت می‌رسند و قراردادی می‌بندند که مخفی، پنهان و متفاوت با بیان آنهاست. به نظر مسئولان فدراسیون به فکر چیز دیگری هستند تا وضعیت تیم ملی مملکت. سال‌هاست که این افراد در این فوتبال هستند اما نه موفقیتی کسب کردند و نه جرات استعفا دارند. فقط به فکر خودشان هستند تا این فوتبال.
مناجاتی اضافه کرد: من سرمربی سپاهان بودم و مردم خوب اصفهان را می‌شناسم اما این اصفهانی‌های فدراسیون، فوتبال این مملکت را قرق کرده‌اند. همه این فوتبال را اصفهانی کرده‌اند در حالی که مردم این را نمی‌خواهند. فوتبال برای تمام شهرهای ایران است و همه مردم در آن سهیم هستند. ساکت و تاج تا چه زمانی قصد دارند به این فوتبال چسبیده باشند؟ آن آقای دوومیدانی‌کار (کفاشیان) تا چه زمانی می‌خواهد در فوتبال دخالت کند؟
وی ادامه داد: به خدا مردم همان فوتبال ساده سال‌ها پیش را می‌خواهند که بازیکنانش با عشق بازی می‌کردند و تنها هدف‌شان موفقیت این تیم بود. تا زمانی که این اشخاص در فدراسیون منصب داشته باشند و به دنبال قراردادهای پنهان باشند، وضع همین است زیرا مربی خارجی یعنی همین امثال ویلموتس فقط به دنبال پول هستند و اولویت‌های بعدی ‌شان موفقیت ایران است.او در پایان گفت: این فوتبال دلخوشی مملکت است، آن را از این مردم نگیرید.