kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

اخبار کوتاه از فوتبال



  آغاز رایزنی‌ پرسپولیسی‌ها
 برای فسخ قرارداد جونیور
مسئولان باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد مهاجم خود، رایزنی‌هایی را با مسئولان باشگاه لودوگورتس بلغارستان آغاز کرده‌اند.
پس از عملکرد ضعیف جونیور براندائو مهاجم برزیلی پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، تلاش‌هایی از سوی مسئولان این باشگاه صورت گرفت تا قرارداد این بازیکن فسخ شود و جا برای جذب یک بازیکن باکیفیت در خط حمله باز شود.در همین رابطه مسئولان باشگاه پرسپولیس به دنبال برنامه‌هایی هستند تا بتوانند قرارداد این بازیکن را با حداقل مبلغ فسخ کنند و در همین رابطه مذاکراتی با این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش انجام شده است.از آنجایی که جونیور به صورت قرضی از تیم لودوگورتس به پرسپولیس آمده به همین دلیل این باشگاه هم باید موافقت خود را با فسخ این قرارداد اعلام کند و به همین خاطر رایزنی‌هایی از سوی پرسپولیسی‌ها با این باشگاه انجام شده است.مسئولان باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد جونیور منتظر پاسخ مقامات باشگاه لودوگورتس بلغارستان هستند و پس‌از اعلام نظر این باشگاه تصمیم‌گیری درخصوص جونیور انجام خواهد شد.
شرایط نقل و انتقالات بازیکنان در نیم فصل
در نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر هر تیم در صورت داشتن جای خالی در فهرست می‌تواند حداکثر 6 بازیکن جذب کند.
نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران از 26 آذر ماه آغاز خواهد شد. بر این اساس طبق آئین نامه نقل و انتقالات هر باشگاه در نیم فصل در صورتیکه فهرستش جای خالی داشته باشد می‌تواند حداکثر 6 بازیکن جذب کند. البته باشگاه‌ها می‌توانند به هر تعداد بازیکن که بخواهند از فهرست خود خارج کنند اما حداکثر 6 بازیکن می‌توانند مبادله یا جذب کنند.
از سویی دیگر باشگاه‌هایی که بازیکنانشان دچار مصدومیت شدید شده باشند و تا پایان فصل قادر به بازی نباشند می‌توانند با خارج کردن این نفرات از فهرست خود بازیکنان جدیدی جذب کنند. به این ترتیب در صورتیکه استقلال داریوش شجاعیان و محسن کریمی مصدوم را از فهرست خود خارج کند به غیر از 6 بازیکن سهمیه‌ای می‌تواند دو بازیکن سهمیه پزشکی نیز جذب نماید و این باشگاه حق جذب 8 بازیکن را خواهد داشت.پرسپولیس هم در صورتیکه نام جونیور مهاجم برزیلی خود را از فهرست خارج کند در نیم فصل می‌تواند بازیکن جدیدی جایگزین او کند.
لغو4 مسابقه از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال
کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران اعلام کرد: ۴ مسابقه از هفته یازدهم لیگ برترفصل ۹۹-۹۸ به زمان دیگری موکول شد.به دلیل عدم وجود شرایط لازم برای برگزاری ۴ مسابقه از هفته یازدهم لیگ برتر، مسابقات زیر لغو و به زمان دیگری موکول شد:*گل گهرسیرجان – ماشین ‌سازی تبریز *پارس جنوبی جم – پیکان تهران*تراکتور- شهر خودرو مشهد*صنعت نفت آبادان- سپاهان اصفهان.
زمان برگزاری این مسابقات متعاقبا اعلام خواهد شد. بدیهی است سایر مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر طبق برنامه اعلام شده قبلی برگزار می‌شود.
پرونده ۴۰۰ هزار دلاری استقلال در فیفا
باشگاه استقلال روز دوشنبه بخشی از مطالبات بازیکنانش را پرداخت کرد اما این پرداخت به تمام بازیکنان صورت نگرفت. کامران منزوی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در توضیح این اتفاق با گلایه از اینکه چرا حساسیت روی استقلال و پرسپولیس زیاد است، گفت: اختلافات مالی با اسپانسرها در حال حل شدن است. یک بخش از این مطالبات وصول شد و وارد خزانه باشگاه شد که آقای فتحی بین بازیکنان تقسیم کرد. بخش دیگری هم قرار است به خزانه برسد که بین بازیکنان تقسیم می‌شود.همچنین با اعلام عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال قرار است که مطالبات کادر فنی پس از وصول طلب استقلال از باشگاه عجمان به کادر فنی پرداخت شود و با این اوصاف تمام اعضای تیم دریافتی خواهند داشت. منزوی همچنین از رسیدن پرونده رابسون جانواریو، بازیکن سابق استقلال به این باشگاه خبر داد و گفت که آبی‌های پایتخت با یک پرونده ۳۰۰، ۴۰۰ هزار دلاری در فیفا درگیر هستند. او همچنین درباره مطالبات پادووانی با بیان اینکه در جریان جزئیات ماجرای پادووانی نیست توضیح داد: گرفتاری پرونده پادووانی، مالیاتی است که پرداختش بر عهده خود او است. رقم مالیات او هم کم نیست. در کل یکسری مسائل باید بررسی شود اما موضوع مشخص این است که پادووانی بازیکن استقلال بوده و در این باشگاه سلامتی‌اش به خطر افتاد و وظیفه انسانی ماست که هم مطالباتش را بپردازیم و هم مشکلش را حل کنیم.