kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      واژگونی خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در محور نیکشهر به بنت خبر داد.
سرهنگ یداله ستوده گفت: این خودرو با دو سرنشین از جاده خارج و واژگون شد که در نتیجه این سانحه هر دو سرنشین جان خود را از دست دادند.
وی علت این حادثه را عدم توجه راننده به جلو اعلام کرد.
کشف دستگاه کارتخوان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي استان مرکزی از كشف دستگاه كارت‌خوان و مودم قاچاق در عمليات پليس شازند خبر داد.
سرهنگ «حسن مفخمي شهرستاني» گفت: تيمي از مأموران انتظامی ‌شهرستان شازند در يكي از محورهاي مواصلاتي اين شهرستان يك خودروي سواري حامل بار قاچاق را متوقف كردند.
وی افزود: در بازرسي از اين خودرو 501 دستگاه كارتخوان و مودم قاچاق كشف و راننده خودرو دستگير شد.
این مقام ارشد انتظامی ‌در استان مركزي با اشاره به اینکه ارزش کالاهای مکشوفه از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی 2 میلیارد و 347 میلیون ریال ارزیابی شده، بیان داشت: فرد دستگير شده در اين عمليات پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
نجات جان دو فرانسوی
زنجان- ایسنا: مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: نیروهای عملیات هلال‌احمر این استان دو تبعه فرانسوی گرفتار در برف نوکیان به سمت ماسوله در شمال شرقی روستای آندارق را پس از ۱۲ ساعت جست‌وجو نجات دادند.
شهرام میرزایی گفت: شامگاه روز دوشنبه گزارش مفقودی دو نفر گرفتار در برف به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری (EOC) اعلام و با استفاده از بیل‌های دستی مسیر تردد خودروها تا نزدیک ۲ کیلومتری مفقودان بازگشایی و یک تیم با تجهیزات کامل به‌صورت پیاده به محل اعزام شد.
وی با اشاره به این‌که خودروی دو تبعه فرانسوی مفقود شده از جاده منحرف شده بود افزود: نیروهای امداد و نجات مسیر خودروهای امدادی را به سمت خودروی آنها بازگشایی کردند. با توجه به ادامه بارش و بسته بودن مسیر، نیروهای عملیاتی به همراه دو تبعه فرانسوی در روستای آندراق اسکان یافتند.
آذربایجان غربی لرزید
ارومیه- مهر: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر بامداد دیروز حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند.
بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه ساعت 3 و ۴۴ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۵ کیلومتری قطور و ۳۳ کیلومتری خوی اتفاق افتاد.
دستگیری جاعل
قزوین- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی ‌استان قزوین از کشف یک فقره جعل اسناد به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و دستگیری دو متهم در این رابطه خبر داد.
سرتیپ مهدی حاجیان اظهار داشت: در بررسی کارآگاهان مشخص شد دو جاعل با جعل کردن برگه‌های مزایده از تعدادی شهروندان اقدام به تحصیل مال نامشروع به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کرده بودند.
وی ادامه داد: با اقدامات پلیس و هماهنگی مقام قضایی، کارآگاهان اداره آگاهی ضمن شناسایی و دستگیری دو متهم، در بازرسی از مکان فعالیت آنها تعدادی اوراق و برگه‌های مزایده مربوط به یک بانک و وزارتخانه کشف شد.
به گفته وی متهمان دستگیر شده به مراجع قضایی استان تحویل داده شده‌اند.
کشف مواد مخدر
بندر عباس- فارس: مدیرکل گمرک شهید رجایی از کشف بیش از ۲۲۰ کیلو و 800 گرم مواد مخدر در گمرک شهید رجایی بندرعباس خبر داد.
اکبرپور ابراز داشت: این بسته‌های مواد مخدر در سقف کانتینر یخچالی از افغانستان به ایران و به مقصد امارات می‌رفت که با کارهای اطلاعاتی با وجود اینکه بسیار ماهرانه جاساز شده بود، کشف شد.
وی اضافه کرد: پیش‌سازهای مواد مخدر در گمرک شهید رجایی زیاد کشف شده است اما بسته‌های مواد مخدر تاکنون به این میزان کشف نشده بود.
برخورد پراید با ال 90
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه استان زنجان از برخورد سواری پراید با یک دستگاه ال 90 در آزادراه زنجان- قزوین خبر داد.
سرهنگ «عباس مظفری» افزود: در این حادثه، یکی از سرنشینان سواری ال 90 فوت و پنج نفر دیگر از سرنشینان پراید و ال 90 مصدوم که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
قاچاق دام
کرمانشاه- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی ‌استان کرمانشاه از کشف دام قاچاق در کنگاور خبر داد.
جاویدان گفت: مأموران ایستگاه بازرسی کنگاور حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و درصدد توقف آن بر آمدند.
وی ادامه داد: راننده کامیون بی‌توجه به اخطار پلیس اقدام به فرار کرد، اما مأموران پس از مدتی تعقیب و‌گریز موفق به توقیف خودرو شدند.
جاویدان بیان کرد: در جریان بازرسی  از این کامیون ۳۰۰ راس دام قاچاق با ارزش بیش از ۷ میلیارد ریال کشف شد.