kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

خواندنی از ورزش ایران


 
  *سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان در غم از دست دادن فرزند دختر خود به سوگ نشست. رضا مهماندوست که دو فرزند بیمار داشت و ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۱ فرزند پسر خود را از دست داده بود، روز یکشنبه نیز در غم از دست دادن دختر خود به سوگ نشست.فرزندان سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو ایران از یک بیماری نادر رنج می‌بردند که پس از سالها درد و رنج ناشی از این بیماری، دارفانی را وداع گفتند. سرویس ورزشی روزنامه کیهان این ضایعه را به رضا مهماندوست و خانواده وی تسلیت عرض می‌نماید.
*از سوی وزارت ورزش و جوانان اسامی ۹ کاندیدا برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی اعلام شد. برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی ۱۷ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از سوی وزارت ورزش و جوانان صلاحیت ۹ کاندیدا برای شرکت در انتخابات مورد تایید قرار گرفت. سیدعباس احمد پناهی، محسن احمدی، عباس علی اکبری، یوسف بهتری، علیرضا خسروی، فرهنگ شادنیا، رضا شیرین آبادی فراهانی، منصور عبدی و افشین‌هادی چگینی 9 کاندیدایی هستند که مجوز حضورشان از سوی وزارت ورزش و جوانان در انتخابات صادر شده است.جلیل نادمی دبیر مجمع انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی در این خصوص گفت: احتمال دارد تا چند روز آینده اسامی چند کاندیدای دیگر برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام شود.انتخابات ریاست فدراسیون ورزشهای رزمی روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۰ صبح در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود.
*فدراسیون دوومیدانی در مورد اخباری مبنی بر اداره فدراسیون دوومیدانی با دو دبیر توضیح داد که با توجه به انتخابات ریاست فدراسیون، با حکم معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، علی دانشمند فرد برای پیگیری امور ثبت‌نام کاندیداها و برگزاری مجمع انتخاباتی به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی انتخاب شد. دانشمند فرد هم ا کنون در دبیرخانه مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی جهت پیگیری امور مستقر است.از سوی دیگر‌هاشم صیامی، دبیر کنونی فدراسیون که وظیفه امور اجرایی فدراسیون دو ومیدانی در حوزه‌های مختلف را دارا است در نتیجه تعامل با ایرج عرب، سرپرست فدراسیون دوومیدانی عهده‌دار وظایف خود است.
*مجمع انتخاباتی رئیس‌هیئت والیبال خراسان رضوی با حضور علی فتاحی، سرپرست فدراسیون و اعضای مجمع در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.جبار قوچان‌نژاد و حیدر خوش‌نیت، کاندیدای این مجمع بودند که در رقابتی نزدیک پس از پایان رای‌گیری قوچان‌نژاد با کسب 10 رای از 17 رای ماخوذه توانست ریاست هیئت را در دوره‌ای 4 ساله بر عهده بگیرد.
*بهره‌برداری از پیست اسکی دیزین به فدراسیون اسکی واگذار شد بر همین اساس عبدی افتخاری، رئیس‌این فدراسیون مدیریت پیست اسکی دیزین را معرفی کرد.به این ترتیب عبدالرضا آژیر به سمت مدیریت پیست منصوب شد. قربانعلی سولقانی به عنوان قائم‌مقام رئیس‌فدراسیون در امور مربوط به پیست اسکی دیزین و صادق کلهر هم به عنوان معاون این پیست حکم خود را از افتخاری گرفتند.
*فدراسیون جهانی کاراته دیروز با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کاراته ایران، از جواد سلیمی، رئیس‌کمیته داوران کشورمان و عضو شورای داوری جهان و آسیا برای قضاوت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دعوت کرد. سلیمی به همراه ۱۳ داور دیگر اولین دوره المپیک کاراته را که مردادماه سال آینده در ژاپن برگزار می‌شود، قضاوت مسابقات را برعهده خواهند داشت.پس از المپیک ۲۰۱۸ جوانان و المپیک ساحلی ۲۰۱۹ این سومین المپیکی است که سلیمی در آن قضاوت می‌کند.
*تیم بسکتبال پتروشیمی قم عصر دیروز در هفته پنجم لیگ برتر با نتیجه 82 بر 63 مقابل میزبان خود شیمیدر قم به پیروزی رسید. پتروشیمی با این نتیجه به پنجمین پیروزی متوالی خود در لیگ برتر رسید و صدر جدول را حفظ کرد و شیمیدر متحمل دومین شکست در مقابل 3 پیروزی شد.
*براساس تصمیم اتخاذ شده در مدیریت ورزش کشور، رشته موی‌تای از این پس به عنوان یکی از رشته‌های زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.این رشته پیش از این زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی قرار داشت. البته موی‌تای در سال‌های گذشته نیز تحت مدیریت فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار داشت و برای دومین بار این شرایط را تجربه می‌کند.