kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵

بارش برف پاییزی ۹ استان کشور را فرا گرفت

بارش برف در بیست و پنجمین روز از دومین ماه پاییز ۹ استان کشور را فرا گرفت و در عین حال که موجب شادی و نشاط هموطنان شد، مشکلاتی را در تردد خودروها و معابر به وجود آورد و مدارس را تعطیل کرد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور‌، علاوه بر بارش باران و برف در جاده‌های هراز، چالوس و آزادراه قزوین- رشت، بارش برف و باران استان‌های خراسان شمالی‌، سمنان و گیلان را فرا گرفت.
این گزارش حاکیست جاده‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به‌روال عادی درجریان است.
با بارش باران در استان مرکزی و لرستان امکان آب‌گرفتگی وجود دارد.
همزمان با آغاز بارش برف در  ۹ استان کشور محمد رودباری سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بیش از۲۱۴ دستگاه ماشین‌آلات به همراه ۳۵۰ راهدار برای پاکسازی محورهای برفی در حالت آماده‌باش هستند.
بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش به صورت باران و برف و در برخی مناطق اردبیل، ‌زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی،‌ دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران گزارش شده است.
سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای از مسافران خواست در صورت ضرورت سفر، تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.
سرهنگ سیاوش فرمانده ویژه پلیس راه شرق استان تهران اعلام کرد بارش سنگین برف که صبح  دیروز آغاز شد سطح جاده‌های هراز و فیروزکوه را لغزنده کرد  و در چنین شرایطی هموطنان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
از ساعات بامداد دیروز  بارش برف مناطق شمالی و کوهستانی استان تهران به ویژه گردنه گدوک فیروزکوه و همچنین بخشی از محور هراز را فرا گرفت.
بارش برف و برودت که سبب لغزندگی سطح جاده‌های استان خراسان شمالی شده، صبح روز شنبه مانع از حضور معلمان برخی از مدارس روستایی استان در کلاس درس شد و  شماری از معلمان غیرمقیم در روستاها به علت لغزندگی سطح جاده، موفق به تشکیل کلاس درس نشدند.
 حسین حمزه‌ای بخشدار هزارجریب نکا گفت که بارش شدید برف و باران مستمر سبب شده است تا رانش زمین در برخی از مناطق کوهستانی فعال شده و راه‌های دسترسی روستاها را در معرض بسته شدن قرار دهد.
بارش برف خلخال و مناطق تابعه این شهرستان را سفیدپوش کرد‌
علیرضا شریعت سرپرست فرمانداری محمودآباد از آبگرفتگی پنج روستای این شهرستان بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌های محلی خبر داد. وی گفت که بر اثر بارش شدید باران که از عصر پنجشنبه آغاز شد و عصر جمعه شدت گرفت، راه‌های ارتباطی و خانه‌های پنج روستا در بخش مرکزی و سرخرود محمودآباد دچار آب‌گرفتگی شدید شد.
آموزش و پرورش مازندران نیز اعلام کرد که به علت بارش برف تمامی مدارس شهرستان کلاردشت، منطقه کجور و مدارس روستایی منطقه مرزن‌آباد و بخش‌های کیاسر و پشت‌کوه منطقه چهاردانگه در روز  شنبه ۲۵ آبان  جاری  تعطیل شد.
همچنین بارش برف سبب لغزندگی و کندی حرکت خودروها در جاده کرج - چالوس(کندوان)  شد.
 محور ارتباطی سمنان - کیاسر در محدوده تلمادره که به علت بارش برف و کولاک و لغزندگی جاده از شامگاه جمعه مسدود بود، دیروز  شنبه بازگشایی شد.
همچنین راه شاهرود- گرگان که عصر جمعه براثر بارش شدید برف بسته شده بود، بازگشایی شد.