kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
جهاد اسلامی خواستار شد

محاکمه سران رژیم کودک‌کش اسرائیل در محاکم بین‌المللی

جهاد اسلامی در واکنش به کشتار غیر نظامیان فلسطین از نهادهای بین‌المللی خواست تا «سران رژیم کودک کش اسرائیل» را محاکمه کنند.



سرویس خارجی-

جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه علیه مردم فلسطین پنهان کردنی نیست. حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که اخیرا صورت گرفت، منجر به شهادت ۳۴ نفر از جمله هشت کودک و سه زن شد. همچنین ۱۱۱ نفر از جمله ۴۶ کودک و ۲۰ زن مجروح شده‌اند. رژیم صهیونیستی تنها در یک فقره جنایت، 8 عضو یک خانواده از جمله پنج کودک و دو زن را طی یک حمله به شهادت رسانده و ۱۲ نفر دیگر را زخمی کرده است. این مسئله با پاسخ محکم جنبش جهاد اسلامی فلسطین مواجه شد و در نهایت این رژیم را وادار به تسلیم کرد. اما جنایت‌های این رژیم نیازمند پیگیری در سازمان‌های بین‌المللی است.  در این ارتباط، جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله رژیم صهیونیستی به کودکان و غیرنظامیان در عملیات نظامی اخیر این رژیم به نوار غزه را «جنایت جنگی تمام عیار» توصیف کرد. «مصعب البریم»، سخنگوی جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «از سحرگاه روز سه شنبه تا سحرگاه روز پنجشنبه ارتش اسرائیل یک عملیات نظامی علیه غزه به راه‌انداخت که با ترور بهاء ابوالعطاء فرمانده ارشد گروهان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و همسرش آغاز شد». طبق اعلام این مقام فلسطینی، با وجود اینکه از صبح روز پنحشنبه خبر آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی اعلام شده، اما رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود علیه غزه ادامه داده است. به گزارش فارس، البریم گفت: «نهادهای حقوقی و انسانی باید جنایات رژیم‌اشغالگر را افشا کنند و برای محاکمه سران و افسران ارتش این رژیم به عنوان جنایتکاران جنگی اقدام کنند». سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین همچنین تاکید کرد، رژیم‌اشغالگر اسرائیل با قتل عام کودکان و خانواده‌های فلسطینی همچون قتل عام همه اعضای خانواده السوارکه (ابوملحوس) بار دیگر در برابر جهانیان رسوا شد. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از همه نهادهای بین‌المللی و در راس آن سازمان ملل خواست به مسئولیت خود در محکومیت «تروریسم اسرائیل» عمل کنند.
واکنش سازمان ملل
در همین حال، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد قتل عام یک خانواده فلسطینی در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. گوترش بعد از اینکه در جریان کشتار این خانواده فلسطینی که هشت نفر بودند، قرار گرفت، اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار‌دادن غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار توقف حمله به غیرنظامیان شد. ارتش رژیم صهیونیستی به کشتار این خانواده فلسطینی در نوار غزه اعتراف کرده ولی مدعی شده کشتار این هشت فلسطینی «به‌اشتباه» صورت گرفته است! این رژیم گفته «ما فکر می‌کردیم خانه خالی از سکنه است»(!)
پیمان‌شکنی اسرائیل
با وجود برقراری آتش بس در نوار غزه، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات پراکنده خود به فلسطین ادامه داده و برخی مناطق را بمباران کرد. در همین حال، مقام‌های نظامی ارشد رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند در توافق آتش‌بس با گروه جهاد اسلامی و نوار غزه، قولی برای پایان ترور فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی در این منطقه نداده‌اند! به نوشته «عاروتص شوع» یک مقام ارشد اسرائیلی گفت: «ما به هیچ‌کس قول ندادیم که از ترورها اجتناب می‌کنیم. هر کسی که به سمت ما شلیک کند یا قصد آن را داشته باشد، حذف خواهد شد»(!)