kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
با حذف حساب کاربری ده‌ها خبرنگار فلسطینی

واتس‌آپ به کمک صهیونیست‌ها رفت

پیام رسان «واتس‌آپ» در اقدامی رسوا و با هدف کمک به رژیم صهیونیستی، حساب کاربری تعداد زیادی از خبرنگاران فلسطینی را مسدود کرد! توئیتر نیز پیش از این اقدام مشابهی را انجام داده بود که به خوبی نفوذ صهیونیست‌ها بر اداره کنندگان این شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

گروهی از خبرنگاران فلسطینی که مشغول پیگیری و ثبت حوادث میدانی هستند از صبح جمعه متوجه شدند قادر به ورود به حساب کاربری خود در واتس‌آپ نیستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، آنها ظرف چند روز گذشته اخبار مربوط به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی را پوشش می‌دادند که این اتفاق دلیلی دیگر بر همکاری کامل پایگاه‌های شبکه‌های اجتماعی با مقامات‌اشغالگر قدس برای جلوگیری از رسیدن صدای فلسطینی‌ها به جهان است.
شبکه اجتماعی فیسبوک که مالک واتس‌آپ نیز هست پیش از این نیز حساب کاربری تعدادی از خبرنگاران فلسطینی را مسدود کرده بود. شرکت فیسبوک چند سال قبل برای جلوگیری از انتشار مطالب مربوط به فلسطین توافقنامه‌ای با رژیم صهیونیستی امضا کرد که در پی آن حساب کاربری شمار زیادی از فلسطینی‌ها حذف شد. تعدادی از مردم در کرانه باختری نیز در پی انتشار مطالبی در فیسبوک توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.
از سوی دیگر یک خبرنگار و فعال سعودی که اخیرا از صهیونیست‌ها در برابر فلسطینی‌ها اعلام حمایت کرده بود بار دیگر برای این رژیم در حمله به غزه آرزوی موفقیت کرد. فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از «محمد سعود»، خبرنگار و فعال سعودی منتشر کردند که وی در آن از رژیم صهیونیستی در مقابل حمله اخیرش به غزه حمایت می‌کند. «سعود» در این ویدیو که در عربستان ضبط شده، می‌گوید: «خطاب به شهروندان گرانقدر اسرائیل، من در ریاض می‌خواهم که برای شما در جنگ با تروریست‌ها آرزوی موفقیت کنم. من از اسرائیل، یهودیت و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حمایت می‌کنم تا بر تروریسم پیروز شوند»(!) محمد سعود پیشتر در قالب گروهی رسانه‌ای به دعوت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، به سرزمین‌های‌اشغالی رفته بود و در حین بازدید از قدس‌اشغالی، به دلیل مواضع ضد فلسطینی اخیرش توسط فلسطینی‌ها بیرون‌انداخته شد.