kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷

دبیر: ۶ مربی‌کشتی را محروم کرده‌ایم

رئیس‌فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه تعداد کشتی‌گیران فعال در جمعیت ٨٠ میلیونی کشور کمتر از ١٠٠ هزار نفر است، گفت: باید نسبت به این مسئله چاره‌اندیشی کنیم و بدانیم که در گذشته یک میلیون کشتی‌گیر فعال داشته‌ایم.

علیرضا دبیر در مراسم مبادله تفاهم نامه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت و آموزش و پرورش و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از ١٠٠ هزار نفر کشتی‌گیر فعال داریم در حالی که کشتی برند کشور است به همین دلیل در بخش فراوانی کشتی‌گیر احساس خطر کرده‌ایم.
وی ادامه داد: باور داریم و به سوی وزارت آموزش و پرورش دست نیاز دراز کرده‌ایم و خواستار همکاری با این وزارت خانه هستیم که خوشبختانه با استقبال مواجه شده است و طی چند سال آینده شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.
رئیس‌فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه در مسیر قهرمانی فشار آوردن بر نونهالان و نوجوانان اشتباه محض است، اظهار کرد: شش مربی را در کمیته انضباطی محروم کرده‌ایم چرا که کشتی‌گیران کم سن را مجبور کرده‌اند که وزن خود را کم کنند. مهرزاد حمیدی- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت و آموزش و پرورش- نیز با با بیان اینکه باید مدل بومی ورزش کشور شکل گیرد، اظهار کرد: در این راستا باید وظایف هر یک از دستگاه‌ها به طور دقیق مشخص شد.