kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

کوتاه از شهرستان‌ها



ثبت آثار ملی
اردبیل- خبرنگار کیهان: مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ثبت تپه‌های «قاراتوره» در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.
نادر فلاحی افزود: این تپه‌ها که در روستای تکلمه بخش تازه کند پارس‌آباد مغان قرار دارند شامل 6 تپه می‌باشد که در قالب یک مجموعه به ثبت رسیده است.
وی گفت: با ابلاغ نهایی شدن مرحله ثبت، این تپه‌ها تحت حفاظت و نظارت وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام وعملیات منجر به تخریب یا تغییر هویت جرم محسوب می‌شود.
رهاسازی 350 پرنده
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از کشف و رهاسازی 350 قطعه پرنده بلبل خرما قاچاق در این شهرستان خبر داد.
«علی فتحی‌نیا» بیان کرد: قاچاقچیان با جاسازی 350 قطعه پرنده بلبل خرما در قفس، در تلاش بودند که این محموله را از حاشیه رودخانه اروند عبور داده و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس قاچاق کنند.
وی افزود: با حضور به هنگام ماموران دریابانی آبادان، قاچاقچیان محموله را رها کرده و متواری شدند و ماموران دریابانی نیز محموله حامل 350 پرنده را به اداره حفاظت محیط زیست آبادان تحویل دادند.
اهدای تجهیزات بیمارستانی
ساری- خبرنگار کیهان: چندین دستگاه تجهیزات پزشکی و درمانی به ارزش 5 میلیارد و 300 میلیون ریال به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری اهدا شد.
راه‌اندازی شتاب‌نگار
* 2 دستگاه شتاب‌نگار جدید در شهرستان‌های رامسر و نکا راه‌اندازی شد.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: 11 دستگاه شتاب‌نگار جدید برای توسعه شبکه شتاب‌نگاری دریافت و در شهرهای مختلف استان به زودی نصب و راه‌اندازی خواهد شد. سیدمحمد نظری افزود: داده‌های دستگاه شتاب‌نگار اهمیت بسیار زیادی در طراحی سازه‌های مقاوم، مدیریت بحران و زلزله کشور دارد.
وی گفت: دستگاه شتاب‌نگار در مقایسه با لرزه ‌نگارهایی که در نزدیکی کانون زمین‌لرزه قرار دارد از مقاومت بالایی برخوردار است و از کار نمی‌افتد.
اجرای طرح معرفت
همدان- خبرنگار کیهان: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از شرکت 3 هزار دانش‌آموز همدانی در طرح معرفت 6 خبر داد.
محمد پورداود گفت:‌ امسال طرح معرفت 6 با شرکت 3 هزار دانش‌آموز دختر و پسر همدانی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه هدف این طرح آشنایی دانش‌آموزان با سیره ائمه معصومین(ع) و توجه بیشتر به موضوع مهدویت و برقراری ارتباط معنوی قوی با امام زمان(عج) است خاطرنشان کرد: زیارت حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد مقدس جمکران و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله برنامه های پیش‌بینی شده در قالب این طرح است.
آزادی زندانیان
تبریز- خبرنگار کیهان: رئیس زندان‌های کشور گفت: برخی از افراد به دلیل وثیقه و یا نبود کفیل زندانی می‌شوند و برخی نیز هنوز جرم آنان ثابت نشده و تلاش می‌شود این‌گونه افراد به زندان نروند. اصغر جهانگیر افزود: طرحی پیش‌بینی شده و در حال مطالعات استان پایلوت آن هستیم که مکان‌هایی برای این افراد تا قبل از زمان محاکمه تعیین شود و زندانی نشوند. وی از جریان صرف هزینه متوفیان در تبریز برای زندانیان جرایم غیرعمد استقبال کرد و خواستار گسترش این فرهنگ به دیگر شهرهای کشور شد. رسول تقی‌پور رئیس ستاد دیه آذربایجان شرقی نیز گفت: از محل کمک 223 خانواده متوفی 135 زندانی جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.
محرومیت طبس از فروش محصولات معادن
طبس- خبرنگار کیهان: رئیس شورای اسلامی شهرستان طبس گفت: دستور صریح و مکتوب حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر پرداخت 2 درصد از سهم فروش محصولات معادن شهرستان‌های بافق و طبس وجود دارد که در بافق اجرایی شده اما در طبس تاکنون مدیران معدنی ممانعت می‌کنند.
مهدی مرادی تاکید کرد: در متن دستور رهبر انقلاب به هیچ وجه نامی از معادن دولتی یا خصوصی نیامده است و مسئولان عالی‌رتبه شهرستان و استان باید برای تحقق این حق مسلم طبس اقدام جدی بکنند.