kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸

فراخوان اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان



فراخوان ثبت‌نام نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران تا ۳۰ مهر ماه تمدید شد.
به گزارش دبیرخانه آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران، در این آیین از دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در حوزه مصادیق فداکاری مانند حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخ‌دادهای طبیعی یا غیرمترقبه (با تأکید بر دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در سیل اخیر) تقدیر می‌شود.
از دیگر مصادیق فداکاری می‌توان به انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه، تأمین اعضای حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو، مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی اشاره کرد.
امسال نیز مانند سال‌های گذشته نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بهزیستی کشور، سازمان انتقال خون ایران، سازمان بسیج دانشجویی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در این آیین تا ۳۰ مهرماه به پایگاه اینترنتی، به نشانی tandisefadakari.ir مراجعه کنند.
آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران یکی از اقداماتی است که با هدف حفظ و ترویج مصادیق فداکاری به ویژه میان جامعه جوان و دانشجو آذر ماه برگزار می‌شود.
انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه، تامین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو، مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی و محرومیت‌زدایی کشور و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی از جمله سایر مصادیق فداکاری به شمار می‌رود که در این آیین مدنظر قرار می‌گیرد.