kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷

کوتاه اقتصادی


 
  *مجری طرح برق‌رسانی روستایی با اشاره به آغاز عملیات برق‌رسانی به ۲۵ هزار خانوار عشایر کوچ‌رو از طریق مولد برق خورشیدی قابل حمل، گفت: این طرح تا پایان دولت دوازدهم اجرایی خواهد شد تا عشایر در زمان کوچ‌های متداول خود از نعمت برق برخوردار باشند. به گزارش ایسنا، علی چهل‌امیرانی با اشاره به این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی روزانه چهار روستای کشور برق‌دار شده است، گفت: تعداد روستاهای برق‌دار شده از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۳ برابر شده و هم اکنون از مرز ۵۷ هزار و ۳۵۰ روستا گذشته است.
*سه ماه از پایان مهلت دولت برای ترخیص خودروهای دپو شده گذشته و ۱۱۰۰ دستگاهی که تشریفات گمرکی را انجام داده‌اند اکنون در معرض واگذاری به سازمان اموال تملیکی قرار دارند که ممکن است به فروش رسیده یا اینکه هر تصمیمی در مورد آنها اتخاذ شود. به گزارش ایسنا، چندی پیش رئیس‌کل گمرک اعلام کرد که خودروهای دپو شده‌ای در گمرک باقی مانده‌اند که ممکن است متروکه اعلام شوند  وی البته هیچ توضیحی در مورد سرنوشت خودروها پس از متروکه شدن ارائه نکرد. اما آنچه که به تازگی ارونقی -معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در رابطه با سرنوشت خودروهای دپو شده مطرح کرده از اعلام صریح گمرک در رابطه با احتمال واگذاری آنها به سازمان اموال تملیکی و فروش یا هر اتفاق دیگری در مورد این خودروها حکایت دارد.
*به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهر‌سازی گفت: بطورکلی از مجموع پروژه‌های مسکن مهر ۵۰۰ هزار واحد باقی مانده بود که پارسال وزارت راه و شهر‌سازی متعهد شد تا پایان امسال این پروژه‌ها را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهد. وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر اغلب در اطراف کلانشهر‌ها واقع و از طرفی عمده مشکل مسکن هم مربوط به کلانشهرهاست بنابراین تعیین تکلیف این پروژه‌ها می‌تواند کمک شایان توجهی به عرضه و بازار مسکن کند.
*مراسم رونمایی و تحویل قراردادهای سند تک برگی واحدهای مسکن مهر در پردیس انجام شد و مدیرعامل پردیس از راه‌اندازی بورس مسکن خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس،مهدی هدایت در مراسم رونمایی و تحویل قراردادهای سند تک برگی واحدهای مسکن مهر در پردیس گفت: مترو پردیس از اواخر آبان ماه وارد فاز اجرایی می‌شود. وی افزود: تمام اراضی پردیس از طریق فراخوان و یا تهاتر با سازندگان مسکن در جهت تکمیل مسکن مهر به فروش رفته و دوباره در پروژه‌های مسکن مهر هزینه و مصرف خواهد شد. مدیرعامل شهرجدید پردیس درباره راه‌اندازی بورس مسکن در این منطقه گفت:قصد داریم با کمک اتحادیه املاک پردیس بورس مسکن راه‌اندازی کنیم و سامانه‌ای ایجاد کنیم تا در خرید و فروش مسکن مهر نظارت بیشتری صورت بگیرد.
*معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: با اجرای برنامه‌های افزایش تولید صنایع کوچک، میزان تولید ۵۸۹ واحد صنعتی کوچک کشور حداقل ۲۵ درصد افزایش یافت. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‌اصغر مصاحب گفت: از ناحیه این افزایش تولید، برای سه هزار و ۶۹۰ نفر اشتغالزایی شده است. مصاحب ادامه داد: از ۲ هزار واحد صنعتی هدف ‌گذاری شده برای بازفعال‌‌سازی در سال جاری، یک هزار و ۳۴۳ واحد در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و تاکنون ۳۹۰ واحد تولیدی به این هدف دست یافته‌اند. وی یادآور شد: سال گذشته برای بازفعال‌‌سازی یک هزار و ۴۰۰ واحد راکد برنامه‌ریزی شده بود که با تلاش‌های انجام شده توانستیم یک هزار و ۷۲۶ واحد راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.
*وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه تنظیم بازار کشور گفت: رصد مستمر قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی و ضروری در سطح کشور نشان از کاهش قیمت ۹۳ قلم کالا داشته و البته به طور حتم علت تلاطم قیمت هفت قلم کالای دیگر را نیز بررسی و اقدامات مقتضی برای ایجاد ثبات در قیمت آنها در دستور کار قرار دارد.به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی افزود: پیش‌بینی ما و آمارها موید این نکته است که روند آرام بازار و ثبات موجود در ماه‌های آینده نیز تداوم خواهد داشت.