kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

کوتاه از شهرستان‌ها


 
  برگزاری همایش یاد یاران در رامسر
سرویس شهرستانها: همایش یاد یاران به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور سردار مرتضی قربانی مشاور عالی فرماندهی کل سپاه، جمعی از رؤسای ادارات و نهادها و نیز با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در مصلی جوادالائمه(ع) رامسر برگزار شد.
سرهنگ ابوالفضل حقانی گفت: این همایش به پاس قدردانی از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
در پایان این مراسم سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات دوران 8 سال دفاع مقدس پرداخت.
خرید توافقی شالی
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره تعاون روستايي شهرستان اهواز از آمادگی شبکه تعاون روستایی این شهرستان برای خرید توافقی شالی خبر داد.
«پرویز جلالی عزیزپور» گفت: دو مرکز شالی خشک کنی پیوض و گبیر شهرستان اهواز با ظرفیت ده تن در ساعت جهت خرید شالی و خشک کردن آن به صورت شبانه‌روزی آماده بکاراند که این دو مرکز می‌تواند با توجه به وسعت کشت شالی شهرستان کمک خوبی به کشاورزان منطقه کند.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مقدار 1000 تن شالی از کشاورزان منطقه خریداری شود که نیاز به 100 روز کاری برای خشک کردن شالی در مراکز خود داریم.
تخریب 43 بنای غیرمجاز
قائم شهر- خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: در اجرای احکام قطعی با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان قائم شهر 43 فقره بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب شد.
مجید جعفری افزود: با اجرای احکام قضایی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز 2 هزار و 518 متر مربع از اراضی به چرخه تولید بازگشت و از این تعداد بنای تخریبی، 40 مورد ساخت و ساز و 575 متر دیوارکشی غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان بود.
اجرای نمایشنامه
شهرکرد- خبرنگار کیهان: به مناسبت پاسداشت هفته دفاع مقدس نمایشنامه‌خوانی با عنوان «تلفن بی‌موقع» نوشته بهزاد صدیقی و به کارگردانی مرضیه زمانی دهکردی در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به روی صحنه رفت.
بهزاد ترابیان دهکردی، عماد صدری‌نژاد، مرضیه زمانی دهکردی و سحر فرهادی دوست از جمله هنرمندان نمایشنامه‌خوان تلفن بی‌موقع بودند.
نمایشنامه‌خوانی تلفن بی‌موقع قصه خانواده‌ای را روایت می‌کند که فرزندشان «فرشید» در حماسه دفاع مقدس کشورمان شیمیایی شده و پدر و مادرش تلاش می‌کنند تا وی را برای بهبودی‌اش به کشور آلمان اعزام کنند و سرانجام با پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان پدرش کارهای مربوط به اعزام انجام می‌شود اما فرشید جانباز شیمیایی قبل از اعزام به آلمان به شهادت می‌رسد.
رتبه دوم سالمندی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: براساس آخرین آمار سرشماری کشور، هشت میلیون سالمند در ایران وجود دارد و مازندران با دارا بودن بیش از 12 درصد جمعیت سالمند کشور بعد از استان گیلان رتبه دوم در کشور را به خود اختصاص داده است.
باقری با اشاره به سرعت افزایش جمعیت سالمندی در مازندران پیش‌بینی کرد: تا 30 سال آینده یک سوم جمعیت کشور را سالمندان، تشکیل خواهند داد. وی تغذیه و تحرک مناسب و نیز تغییر سبک زندگی را از مهمترین نکات مورد نیاز تجربه دوران سالمندی دانست.
افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی
* اقامتگاه بوم‌گردی سمبی با حجم سرمایه‌گذاری 5 میلیارد ریال در شهرستان بهشهر افتتاح شد.
به گزارش امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، در هفته گردشگری و با حضور مهران حسنی معاون گردشگری مازندران، اقامتگاه بوم‌گردی سمبی در زمینی به مساحت 10000  متر افتتاح شد.
اقامتگاه بوم‌گردی سمبی با ظرفیت اقامت 120 گردشگر، برای 19 نفر شغل ایجاد کرد.