kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

نقاط پرتگاهی جاده چالوس ایمن‌سازی شد


 
کرج - خبرنگار کیهان:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از اجرای دیوار در نقاط پرتگاهی درحدفاصل تونل کندوان تا سه‌راهی دیزین خبر داد.
مهرداد جهانی به اجرای دیوار در نقاط پرتگاهی حدفاصل تونل «کندوان» تا «سه‌راهی دیزین» اشاره کرد و گفت: این مهم به منظور ارتقای ایمنی و جلوگیری از سقوط به دره با اعتبار سه میلیارد تومان در حال انجام است.
وی از اجرای دیوار سنگی به ارتفاع 5 تا 9 متر در دو نقطه ریزشی با سابقه ریزش سنگ از شیب کوه با اعتبار بالغ بر چهار میلیارد تومان خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اجرای دیوار بتنی به ارتفاع حدود شش متر در محدوده «درده»، تصریح کرد: این پروژه به دلیل آب‌شستگی جاده در فروردین‌ماه آن هم به دلیل طغیان رودخانه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان انجام شد.
جهانی به تامین و نصب 400 نیوجرسی چهارمتری با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان اشاره کرد و یادآور شد: تعمیر و نگهداری گاردریل‌های محور نیز با اعتبار 100 میلیون تومانی انجام شده است.
وی بیان کرد: ایمن‌سازی سقف تونل امیرکبیر با اجرا و نصب توری به‌منظور جلوگیری از ریزش سقف تونل به طول 700 متر با هزینه هفت میلیارد تومان انجام شده است.
جهانی گفت: اعتبار استانی تخصیص داده شده برای راهداری شهرستان کرج، حدود 800 میلیون تومان است.