kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
توسط شورای نگهبان

اصلاح اساسنامه سازمان خصوصی‌سازی تأیید شد

شورای نگهبان اصلاح اساسنامه سازمان خصوصی‌سازی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.


به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، اساسنامه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مصوب جلسه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و سه هیئت وزیران؛ در جلسه مورخ 1393/4/4شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
همچنین اساسنامه شرکت عمران شهر جدید مجلسی مصوب جلسه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و سه هیئت وزیران؛ در جلسه مورخ 1393/4/4 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
اساسنامه شرکت عمران شهر جدید گلبهار مصوب جلسه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و سه هیئت وزیران؛ نیز در جلسه مورخ 1393/4/4 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
همچنین طرح آیین‌دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی مصوب جلسه مورخ بیست و هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی نیز در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه مورخ بیست و یکم خرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1393/4/4 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به این شرح اعلام می‌گردد: عبارت تبصره به نحو مذکور، ظهور در الزام دولت به اقدام قانونی جهت دائمی کردن متن همین قانون را دارد؛ لذا مغایر اصل 74 قانون اساسی شناخته شد.
اصلاح اساسنامه سازمان خصوصی‌سازی مصوب جلسه مورخ دهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و نود و سه هیئت وزیران؛ نیز در جلسه مورخ 1393/4/4شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون‌اساسی شناخته نشد.
همچنین اصلاحیه اساسنامه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت(سهامی خاص) مصوب جلسه مورخ سوم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و سه هیئت وزیران؛ در جلسه مورخ 1393/4/4 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.