kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۶۲۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

استاندار کربلا: ملت ایران و عراق یکی هستند

استاندار کربلا گفت: ملت ایران و عراق یکی هستند و ان‌شاءالله پرچم اسلام را که امانتی در دست ماست، توسط آیت‌الله خامنه‌ای به دست صاحب اصلی‌اش رسانده و پیاده‌روی اربعین را تا آن زمان چونان خاری در چشم دشمنان خواهیم نشاند.

عقیل الطریحی در گفت‌وگو با فارس در اهواز، اظهار کرد: طبق حدیثی از امام حسن عسکری(ع) پیاده‌روی میلیونی اربعین در حقیقت یکی از نشانه‌های فرد مومن است به همین دلیل زیارت کربلا بر هر زن و مرد مومنی که استطاعت آن را دارد واجب است.
استاندار کربلا ضمن اشاره به اینکه تمام علما بر مسیر پیاده‌روی اربعین تاکید دارند، عنوان کرد: آیت‌الله خامنه‌ای نیز با شعار «حب الحسین یجمعنا» به زیبایی تمام در این زمینه به پا خاسته‌اند و همگی می‌دانیم که امام حسین(ع) تنها مختص شیعیان نیست بلکه حتی یهود، مسیح و ... نیز در قبال احقاق حقی که امام با فدای جان شریفشان انجام دادند مسئول‌ هستند.
وی افزود: استعمارگرانی چون اسرائیل، آمریکا و وهابیت تمام تلاش خود را کردند تا با گسترش نفاق و افکار منحط که بویی از دین و مذهب در آن نیست بین زائران تفرقه بیندازند اما به فضل توجیهات و بصیرت‌افزایی مقام معظم رهبری تمام این اقدامات با شکست مواجه شد و نتوانستند بین فرزندان یک مذهب واحد جدایی ایجاد کنند. استاندار کربلا گفت: همه صاحبان مواکب در مسیر اربعین به تعلیمات مقام معظم رهبری پایبند هستند و ضمن تلاش برای عملی کردن آن‌ها به تهذیب نفس نیز می‌پردازند تا لیاقت خدمت در مسیر جاودان زیارت اربعین را پیدا کنند. وی افزود: ما در کربلا ضمن خوش‌آمدگویی به زائران امام حسین(ع) به برادران و خواهران ایرانی خود از دل‌ها و درِ خانه‌هایی خبر می‌دهیم که به رویشان باز است چرا که هدف، عقیده و مسیر ما یکی است.
الطریحی گفت: ملت ایران و عراق یکی است و ان‌شاءالله پرچم اسلام را که امانتی در دست ما است توسط مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی‌اش رسانده و پیاده‌روی اربعین را تا آن زمان چونان خاری در چشم دشمنان خواهیم نشاند.