kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۴۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵

برخورد قضایی با عاملان وضعیت اسفبار هپکو صورت گیرد

دانشجویان انقلابی سراسر کشور و طلاب حوزه علمیه قم از ریاست دستگاه قضا خواستند هرچه سریع‌تر با عاملان و مسببان وضعیت اسفبار هپکو برخورد قضایی قاطع صورت گیرد و بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی توسط عاملان آن پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دانشجویان انقلابی سراسر کشور، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم، کارگران و اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه اراک بعد از اقامه نماز جمعه با تجمع در مصلی بیت‌المقدس در حمایت از شرکت هپکو و کارگران مظلوم این شرکت دست به تجمع زدند.  
در این تجمع بر لزوم حمایت از کارگران شرکت هپکو و رفع هرچه سریع‌تر مشکلات این واحد تولیدی تاکید شد.
یکی از دانشجویان انقلابی اراک در حاشیه این تجمع اظهار کرد: شایسته نیست در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از تولید نامگذاری شده است، شاهد ویران شدن یکی پس از دیگری واحدهای تولیدی باشیم.
رضا حسینی افزود: در شرایط اقتصادی سخت امروز که همه اقشار جامعه درگیر مسائل معیشتی هستند نباید به کارگران ظلم شود.وی تصریح کرد: خصوصی‌سازی با هدف رونق در واحدهای تولید کلید زده شد، اما متاسفانه امروز خصوصی‌سازی بلای جان کارگر شده است.
یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تجمع گفت: چرا باید در شرایطی که توان تولید در شرکت هپکو وجود دارد با وارد کردن ماشین‌آلات راهسازی شاهد بروز مسائلی در شرکت هپکو باشیم.
داود ارشدی افزود: سال‌ها است کارگران شرکت هپکو وضعیت این کارخانه را فریاد می‌زنند اما هیچ فریادرسی نیست.وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان زودتر به فریاد کارگران هپکو رسیدگی می‌کردند شاید امروز شاهد موج‌سواری بیگانگان نبودیم.
این دانشجو گفت: انتظار داریم به جنایت‌ها و خیانت‌هایی که در حق شرکت هپکوی اراک شده است، هرچه سریع‌تر رسیدگی شود تا بیش از این شاهد ظلم در حق کارگران نباشیم.
یکی از طلاب حوزه علمیه قم نیز گفت: کارگرانی که جرم امنیتی محرزی ندارند باید سریعا و با نهایت رأفت اسلامی آزاد و تبرئه شوند، چرا که این کارگران دغدغه تولید داشته و برای حفظ بیت‌المال و رونق تولید فریاد زده‌اند.
حجت‌الاسلام میرزایی افزود: باید مسئولان نظام به مشکلات هپکو رسیدگی و با همدلی، آرامش و امنیت شهر و جامعۀ کارگری را برگردانند.
وی تصریح کرد: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید است، یک مجموعه تولیدی بزرگ که زمانی افتخاری در خاورمیانه بوده است، نباید قربانی امیال فرصت‌طلبان شود، این حق کارگران نیست.
این طلبه بیان کرد: کارگران شرکت هپکو تولید را فریاد می‌زنند، آنها می‌خواهند حقوقشان را از محل دستمزد خودشان بگیرند، نه از محل تسهیلات بانکی.
وی با بیان اینکه نباید با اقدامات سخت‌گیرانه، هزینه‌تراشی برای نظام صورت گیرد، تاکید کرد: خواسته به حق کارگران چیزی جز تعیین سهامدار و جلوگیری از غارت بیت‌المال نیست، نباید با بی‌تدبیری و ندانم‌کاری عده‌ای برای نظام هزینه‌تراشی کرد. یکی از کارگران شرکت هپکو نیز گفت: بی‌توجهی و بی‌تفاوتی به مسائل کارگری موجب ایجاد حس بی‌پناهی در جامعه کارگری می‌شود.
این کارگر بیان کرد: منتسب ‌کردن اعتراضات کارگری به جریان‌های معاند نظام به بهانۀ تضعیف نظام، بی‌شک ظلمی عظیم در حق نظام و جامعه کارگری است و کارگران این موضوع را بر‌نمی‌تابند.وی خاطرنشان کرد: کارگران هپکو برای این نظام دل می‌سوزانند و اجازه نمی‌دهند عده‌ای بخواهند جیب خود را از بیت‌المال پر کنند.
وی گفت: چندین ماه است کارگران هپکو هیچ حقوق و دستمزدی دریافت نکرده‌اند این مسئله مشکلات بسیاری را برای زندگی کارگران ایجاد و زندگی را برای آنان سخت کرده است.
یکی دیگر از کارگران نیز بیان کرد: ما از مسئولان انتظار داریم هرچه سریع‌تر تکلیف سهامداری این کارخانه را مشخص کنند.
این کارگر افزود: کارگران خواسته‌ای جز ساماندهی وضعیت این کارخانه، تعیین تکلیف سهامدار و بازگشت مجدد رونق به کارخانه ندارند و در این بین راه کسانی که در پوشش قشر کارگری سعی در براندازی نظام دارند و کارگرانی که برای احقاق حقوق حقۀ خود قیام و تلاش می‌کنند، از هم جداست.
وی تاکید کرد: صدای کارگران بلندگوی جریانات برانداز نیست، صدای کارگران هپکو جلوگیری از غارت بیت‌المال است.این کارگر بیان داشت: پرداختن اصولی و ریشه‌ای به مسئله کارگران، نیاز به مشارکت همگانی مسئولان، نخبگان، کارگران و تمامی اقشار مردم دارد و ما به نوبه خود از حامیان کارگران هپکو که دلشان برای تولید می‌سوزد قدردانی می‌کنیم.
در پایان این تجمع بیانیه‌ای در حمایت از کارگران هپکو قرائت شد.