kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
شهردار تهران:

افتخار می‌کنیم کوچه‌هایمان به نام شهدا مزین باشد

شهردار تهران در واکنش به حذف مشکوک عنوان شهید از تابلوهای برخی معابر گفت: افتخار می‌کنیم کوچه‌هایمان به نام شهدایی مزین باشد که در همین محلات زندگی می‌کردند و هم‌اکنون نیز عطر و یادشان در محلات وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی درباره حذف عنوان «‌شهید» از برخی از مناطق و خیابان‌های سطح شهر تهران گفت: در دوره جدید هیچگونه تابلویی نصب و حذف نشده است و تمام این تابلوها مربوط می‌شود به پنج سال گذشته و امکان دارد برخی از تابلوهایی که فرسوده شده باشند توسط شهرداری تهران اصلاح شود اما به‌صورت گسترده در شهرداری این کار انجام نشده است.
حناچی افزود: تابلوها در سطح معابر  به دو دسته تقسیم می‌شوند، تابلوهایی که دیوارکوبند که مناطق آنها را پیگیری می‌کنند و این تابلو‌ها به نام شهدا مزین هستند و دسته بعدی تابلوهای عبوری هستند که برای سرعت متوسطه 30 کیلومتر به بالا پیش‌بینی شده‌اند و باید شما آنی تابلو را  ببینید و تشخیص بدهید و مسیر خود را انتخاب کنید و این تابلوها که برای سرعت تنظیم می‌شوند حداقل اختصار در نظر گرفته می‌شود.
وی تاکید کرد: افتخار می‌کنیم کوچه‌هایمان به نام شهدا مزین باشد، شهدایی که در محلات زندگی می‌کردند و هم‌اکنون نیز عطر و یادشان در محلات وجود دارد و خانواده‌هایشان در این محلات زندگی می‌کنند و اینها افتخار ما هستند و همه ایرانیان افتخارشان این است که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن هر کاری که می‌توانستند انجام داد‌ه‌اند.
تشکیل کارگروه ویژه بررسی
پشت‌پرده حذف عنوان «شهید» از معابر
همچنین در این رابطه عضو هیئت‌ رئیسه شورای شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی پشت‌پرده طرح حذف عنوان «شهید» در شورای شهر تهران خبر داد.
زهرا نژادبهرام با ‌اشاره به اینکه مدیریت شهری در این دوره نیز همانند ادوار گذشته ارادت ویژه‌ای به شهدا و خانواده‌هایشان دارد، اظهار داشت: اخیراً اخباری مبنی بر حذف عنوان «شهید» از معابر شهر تهران خبرساز شده است که نیاز به واکاوی و پیگیری دارد.
نژادبهرام افزود: باید به این موضوع ‌اشاره کنم که بین اعضای شورای شهر تهران، فرزند شهید و همچنین افرادی هستند که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و حتی شهردار تهران نیز خود یکی از افرادی بوده که در دوران دفاع مقدس حضور پررنگی را در جبهه داشته است و در واقع حذف عنوان «شهید» را نمی‌توان به مدیریت شهری نسبت داد و این کار بی‌انصافی است.
وی ادامه داد: اقدام اخیر و حذف عنوان «شهید» پشت‌پرده‌ای دارد که باید مشخص شود، در همین رابطه کارگروهی تشکیل خواهد شد تا موضوع را بررسی و نتیجه آن را به اطلاع شهروندان و خانواده‌های شهدا اعلام خواهیم کرد.