kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

حوادث کوتاه از کشور


      
      محکومیت قاچاقچی عینک
اهواز- خبرنگار کیهان: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از جریمه میلیونی قاچاقچی عینک در شهرستان شوش خبر داد. نعمت‌الله بیرانوندی، گفت: با ارسال گزارشی از سوی نیروی انتظامی در مورد کشف و ضبط چهار هزار عینک قاچاق، این گزارش به شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان شوش ارجاع که پس از بررسی و استعلام لازم و اخذ دفاعیات متهم، تخلف محرز و حکم به ضبط کالای مکشوف صادر شد.وی تصریح کرد: متهم این پرونده نیز به پرداخت 708 میلیون و 545 هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد که حکم با توجه به عدم اعتراض متهم پرونده، در حال اجرا است.
حمل موادمخدر در پوشش سفر
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف مواد مخدر از نوع حشیش در بازرسی از یک سواری پژو پارس که در پوشش مسافرت خانوادگی قصد انتقال این محموله را داشتند، خبر داد. سرتیپ مهدی معصوم بیگی گفت: ماموران حین اجرای طرح ایست و بازرسی در محورهای فرعی بیاظ- رباط و حاجی‌آباد- رباط به یک سواری پژو پارس به رانندگی یک آقا و سرنشینی دوخانم مشکوک و آن را متوقف کردند.وی افزود: راننده و سرنشینان خودرو با اعلام این موضوع که در حال مسافرت خانوادگی هستند قصد فریب ماموران را داشتند که هوشیاری پلیس مانع از این کار شد و خودرو را بازرسی کردند.وی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو 408 کیلو حشیش که به صورت ماهرانه‌ای در صندوق عقب جاساز شده بود کشف و قاچاقچیان دستگیر شدند.
کشف سلاح شکاری غیرمجاز
ساری- خبرنگار کیهان: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان مازندران در حین گشت تعدادی شکارچی متخلف را به همراه شش قبضه سلاح شکاری دستگیر کردند.شکارچیان متخلف با وجود اعلام ممنوعیت شکار پرندگان وحشی به دلیل آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان و لغو پروانه شکار اقدام به شکار پرندگان کرده بودند که دستگیر شدند.
مواد مخدر به مقصد نرسید
قزوین- خبرنگار کیهان: 440 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در عملیات مشترک پلیس «قزوین و هرمزگان» کشف شد.در پي انجام اقدامات اطلاعاتي ماموران مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان مشخص شد، دو قاچاقچی مواد مخدر قصد انتقال یک محموله قابل توجهی مواد مخدر توسط یک دستگاه تریلرکشنده از استان‌های جنوبی کشور به استان‌های مرکزی را دارند.ماموران پليس «هرمزگان» با کنترل محورهای مواصلاتی سرانجام خودرو مذکور را در حوالی شهر بندر عباس شناسایی و متوقف کردند.در بازرسی از خودرو توقیفی 440 کيلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و راننده و سرنشین تریلر کشنده نیز بلافاصله دستگیر شدند.
قاچاق سوخت
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان قزوین از توقيف يك دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق در «بوئین‌زهرا» خبر داد. سرتیپ «مهدی حاجیان» گفت: ماموران يگان امداد شهرستان «بوئین زهرا» حین گشت‌زنی در محور «اشتهارد به قزوین» به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند. وی با ‌اشاره به اینکه پس از بررسی مدارک مشخص شد، راننده فاقد مجوز حمل سوخت بوده، افزود: در بازرسی از کامیون 30 هزار لیتر سوخت از نوع «گازوئيل» کشف و یک نفر در این خصوص دستگیر شد. وی اضافه کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده بالغ بر 720 میلیون ریال برآورد شده است.
سقوط مرگبار در چاه
شیراز- ایسنا: پسر جوانی بر اثر سقوط در چاه آب کشاورزی در روستای تادوان بخش خفر شهرستان جهرم جان باخت.این جوان درون چاه ۳۵ متری که چهار متر آن آب بود، سقوط کرد.آتش‌نشانان پس از چهار ساعت تلاش بی‌وقفه پیکر پسر جوان را از داخل چاه به بیرون منتقل کردند که پس از معاینات عوامل اورژانس مشخص شد وی در همان لحظات اولیه پس از حادثه جان باخته است.علت و چگونگی بروز این حادثه مرگبار از سوی کارشناسان آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در حال بررسی است.
کشف شکر احتکار شده
کرج- فارس:  فرمانده انتظامی شهرستان ‌اشتهارد از کشف هشت تن شکر احتکار شده در یک انبار دراین شهر خبر داد. کامران ملکی، گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و احتکار مقدار قابل توجهی شکر در انبار یک منزل مسکونی، موضوع در دستورکار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان‌اشتهارد قرار گرفت.وی اظهار کرد: مأموران به محل مورد نظر مراجعه کرده و در بازرسی از انبار هشت تن شکر احتکار شده کشف کردند. این مقام انتظامی ارزش کالای کشف شده را 400 میلیون ریال برآورد کرد.