kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

آتش‌سوزی گسترده در انبار 3 هزار متر مربعی جعبه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک انبار جعبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید جلال ملکی با بیان اینکه ساعت 2و40 دقیقه بامداد دیروز حادثه آتش‌سوزی در یک انبار جعبه در جاده خاوران، بعد از میدان آقانور نرسیده به گردنه تنباکویی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد، اظهار داشت: سه ایستگاه به همراه‌ تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شد.
ملکی افزود: محل آتش‌سوزی یک انبار جعبه روباز به وسعت سه هزار متر مربع بود که در محوطه آن مقدار زیادی جعبه چوبی، پلاستیکی و ضایعات چوب تا ارتفاع زیاد انبار شده بود و در برخی از بخش‌ها ارتفاع جعبه‌های چیده شده به چند متر می‌رسید.
وی گفت: زمانی که آتش‌نشان‌ها به محل رسیدند حدود دو هزار متر مربع از انبار کاملاً شعله‌ور بود به‌گونه‌ای که ارتفاع شعله‌ها از فاصله دور قابل رؤیت و آتش به سرعت در حال گسترش به اطراف و سایر انبار‌های مجاور بود که آتش نشان‌ها کار خاموش‌کردن آتش را از چند جهت آغاز کردند و توانستند آتش را تحت کنترل درآوردند.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه با تلاش آتش‌نشانان از سرایت آتش به انبار‌های مجاور جلوگیری شد، ادامه داد: در وسط این انبار چوب، اتاقک کوچکی وجود داشت که داخل آن حدود ۲۰ راس دام سبک نگهداری می‌شد که در همان دقایق ابتدایی حادثه بر اثر شدت حرارت، تمام دام‌ها تلف شده بود. به گفته ملکی، ساعت 4 و 40 دقیقه بامداد دیروز عملیات مهار آتش پایان یافت.