kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳

«انجمن سینمای جوانان» استعدادکُش است(اخبار ادبی و هنری)

عوامل چند فیلم کوتاه اکران شده، در نشستی به انتقاد از عملکرد انجمن سینمای جوانان پرداختند.



به گزارش مهر، آرش محمودی، کارگردان یکی از این فیلم‌ها گفت: جشنواره‌های داخلی هم رابطه‌ای شده است. برای مثال فیلم‌هایی که محصول مدرسه عالی سینما یا انجمن سینمای جوانان ایران هستند به یک‌ باره بالا می‌روند. اصلا یکی از گزینه‌هایی که در هنگام پُرکردن فرم حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران وجود دارد این است که آیا فیلم شما محصول انجمن سینمای جوانان ایران است یا نه؟ این چه معنایی دارد؟
وی افزود: عضویت در انجمن سینمای جوانان حالا دیگر به این سادگی نیست. گویا انجمن اصلا به فیلمساز نگاه نمی‌کند، بلکه به اعتبار خود توجه می‌کند. یعنی برای خود گروهی درست کرده و به واسطه واسطه‌هایی که دارد، فیلم‌هایش را ارائه می‌کند و دست به تولید آثاری با سیاست‌ها و نگاه خود می‌زند. اصلا مثل قبل نیست. حالا دیگر باید شرایط و واسطه‌هایی داشته باشی تا بتوانی با انجمن همکاری کنی بنابراین به‌نظرم این انجمن انحصاری عمل می‌کند.
سجاد حسینی، دیگر کارگردان حاضر در این نشست نیز درباره انجمن سینمای جوانان گفت: این انجمن به شدت انحصاری عمل می‌کند.به‌نظرم انجمن سینمای جوانان ایران یکی از استعدادکُش‌ترین سازمان‌هایی است که در حوزه فیلم کوتاه کار می‌کند! یکی از بچه‌ها می‌گفت آن‌قدر که از این شرایط خسته شده می‌خواهد فیلم بلند بسازد چرا که باندبازی در عرصه فیلم کوتاه خیلی بیشتر از فیلم‌ بلند است.
محمودی ادامه داد: ورود به انجمن و تولید فیلم برای آن به قدری پیچیده و انحصاری شده است که اصلا ما چگونگی ورود به آن را دیگر نمی‌دانیم یعنی نمی‌دانیم این موضوع با پول ممکن است یا رابطه یا... در حالی که به‌نظرم باید به همه یکسان نگاه کند.
میثم عباسی نیز گفت: نکته دیگر اما درباره جشنواره‌هاست به طوری‌که به یاد دارم یک‌بار شنیده بودم دست‌اندرکاران جشنواره‌ای گفته بودند فیلمسازی در حال افسردگی است و به این‌ ترتیب فیلمش را با رایزنی وارد جشنواره فیلم کوتاه تهران کردند! حتی در جشن مستقل فیلم کوتاه هم چنین چیزی را شنیدیم.