kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹

چراغ اول برای کشتی ایران روشن شد مدال برنز جهان روی سینه عبدولی نشست

روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شرایطی به پایان رسید که سعید عبدولی موفق شد یک مدال برنز برای تیم ملی ایران به ارمغان آورد.



سرویس ورزشی-

مرحله مقدماتی پیکارهای سه وزن دوم کشتی فرنگی جهان در حالی دیروز در شهر نورسلطان کشور قزاقستان پیگیری شد که تیم ایران در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم هیچ نماینده‌ای را در مرحله نیمه نهایی نداشت. دیروز حامد تاب در همان دور نخست مغلوب حریف نامدار کوبایی شد و رامین طاهری و محمدهادی ساروی هم در یکقدمی رسیدن به مرحله نیمه نهایی، نتیجه را به رقبای خود واگذار کردند. همچنین در دیدار رده‌بندی وزن 87 کیلوگرم، سعید عبدولی موفق شد نخستین مدال تیم ملی کشتی فرنگی ایران را کسب کند.
تاب به گروه بازنده‌ها رفت
در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب حامد تاب در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز که در دور نخست مقابل اسماعیل بوررو از کوبا ۹ بر صفر شکست خورده بود با توجه به صعود حریفش به فینال، وی نیز راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند. البته مسیر تاب بسیار دشوار است و کشتی‌گیرانی مانند فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان و ریو‌هان سو دارنده چند مدال جهانی از کره جنوبی نیز در گروه بازنده‌ها حضور دارند.
طاهری سومین حذف شده تیم ملی
در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک زاخاری برگ از سوئد را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر از سد اسلام عباس اف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. طاهری در این مرحله مقابل دنیس کودلا دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک از آلمان در یک کشتی پایاپای و در حالی که داوران بارها کشتی را برای درمان کشتی‌گیر آلمانی قطع کردند و این کار مانع حملات نماینده کشورمان شد، با نتیجه ۱ بر ۱ شکست خورد.
دنیس کودلا در نیمه نهایی برابر ژان بلنیوک از اوکراین با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
به این ترتیب و با توجه به ناکامی کودلا در رسیدن به فینال، رامین طاهری نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران از دور این رقابت‌ها کنار رفت تا پس از پویا ناصرپور در ۵۵ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم، سومین حذف شده ایران در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ باشد.
شانس ساروی برای رسیدن به مدال برنز
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۵ بر یک از سد پیتر اوهلر از آلمان گذشت وی در دور بعد مقابل کریل میلوف دارنده مدال نقره جهان از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گابریل روسیلو کایند از کوبا با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ساروی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد. با توجه به صعود این کشتی‌گیر به فینال، ساروی راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند.
اگر ساروی و تاب بتوانند به دیدار رده‌بندی برسند، حتی اگر مدال برنز نگیرند، باز هم با عنوان پنجمی سهمیه المپیک را به‌دست خواهند آورد.
دست دلخانی از مدال کوتاه ماند
اما در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، میثم دلخانی نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جوانان جهان ۲۰۱۶ در فرانسه و قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا ۲۰۱۹، در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف اسلاویک گالستیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال اروپا از ارمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.
شکست دلخانی در حالی اتفاق افتاد که حریف از قامت بسیاربلندتری نسبت به دلخانی برخوردار بود و همین امر کار وی را برای اجرای فن سخت‌تر می‌کرد.
دلخانی در دور مقدماتی که روز شنبه برگزار شد،پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب استپان ماریانیان دارنده مدال طلای جهان از روسیه شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت.
عبدولی به برنز رسید
در وزن 82 کیلوگرمسعید عبدولی برابر لوری شکروبا از اوکراین با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز جهان شد. بدین ترتیب نخستین مدال کشتی فرنگی ایران توسط عبدولی به‌دست آمد. همچنین این سومین مدال جهانی عبدولی بعد از یک طلا و یک برنز بود.
سعید عبدولی روز شنبه پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر پیتر نوواک از چک را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم در مصاف با ادلان آکیف دارنده مدال برنز اروپا از کشور روسیه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ مقابل
رفیق حسین‌اف از آذربایجان شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رفت.
نتایج قرعه‌کشی ۳ وزن پایانی
روز یکشنبه، نتایج قرعه کشی فرنگی کاران ایران در ۳ وزن پایانی رقابت‌های جهانی هم مشخص شد. بر این اساس در وزن ۶۰ کیلوگرم ۳۹ نفر حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده تورو کاستان از کلمبیا و‌هایتم محمود از مصر مبارزه خواهد کرد.
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی‌گرایی دارنده مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی و برنز جهان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی پیکار خواهد کرد. وی در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان الوین مورسالیف از آذربایجان و بولکوادزه از گرجستان می‌رود. در این وزن ۳۸ نفر حضور دارند. گرایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا مغلوب کیم‌هیون وو شد. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۳۱ کشتی‌گیر حضور دارند، امیر قاسمی منجزی در دور نخست با داوید از چک کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه می‌رود. میخاین لوپز کوبایی همانند سال گذشته غایب مسابقات جهانی است.
رقابت‌های اوزان فوق از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز(دوشنبه) آغاز می‌شود.