kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

50 هزار هکتار زمین کشاورزی سیل‌زده خوزستان کشت نشده است



رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان‌کرد: حدود ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان در سیل اخیر به دلیل نبود امکان لایروبی انهار یا تسطیح زمین، هنوز به زیر کشت نرفته‌اند.
کیخسرو چنگلوایی در نهمین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در محل استانداری، درخصوص وضعیت پرداخت تسهیلات و کمک بدون عوض به سیل زدگان بیان کرد: در صورت وجود اعتبارات لازم اولویت اول ما لایروبی انهار است چرا که هیچ اعتباری برای لایروبی انهار در نظر گرفته نشده است.
وی  با بیان اینکه در بخش کشاورزی  ۲۶ هزار پرونده تشکیل‌ شده در شهرستان‌ها وجود دارد گفت: حدود ۱۹ هزار پرونده نیز در کمیته تخصصی شهرستان‌ها تایید شده و حدود ۶ هزار پرونده در حوزه خسارات ناشی از سیل اخیر به کشاورزی خوزستان تشکیل شده که همه مشخصات و مدارک  این پرونده‌ها به طور کامل دریافت شده اما هنوز در کمیته تخصصی شهرستان‌ها بررسی نشده‌اند.
رئیس ‌سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: تا زمانی که پرونده‌ها در کمیته تخصصی شهرستان‌ها تایید نشوند امکان بارگذاری در سامانه سجاد را نخواهند داشت.
وی ادامه داد: حدود 1/6 درصد از پرونده‌های خسارت سیل به کشاورزی خوزستان رد شده که نشان از دقت دستگاه‌های اجرایی در بررسی پرونده‌ها است.
چنگلوایی همچنین از سفر احتمالی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به خوزستان خبر داد و گفت: این سفر بنا است به منظور بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده خوزستان درخصوص جبران خسارت‌ سیلاب صورت
گیرد.