kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

بالغ بر ۱۸ هزار طرح استانی در دست اجرا است



معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس ‌سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۷۸۸ طرح ملی و ۱۸ هزار و ۸۶۰ طرح استانی در دست اجرا است.
 مهدی جمالی‌نژاد، در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) شهر کرمانشاه افزود: در مجموع ۷۸ هزار و ۴۴۴ پروژه عمرانی ملی و استانی در کشور فعال است که از این تعداد چهار هزار و ۹۶۴ پروژه ملی و ۷۳ هزار و ۴۸۰ پروژه عمرانی استانی است که در مجموع ۱۰۱ هزار میلیارد تومان اعتبار سهم این پروژه‌ها می‌باشد.
وی همچنین از قابلیت واگذاری ۲ هزار و ۴۶۶ طرح عمرانی با اعتبار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور خبر داد و گفت: ۴۰ هزار طرح زودبازده و کم هزینه نیز در سطح کشور به منظور تحرک و پویایی بخش عمرانی کشور در دست اقدام است که امیدواریم هفته‌ای چهار هزار و ۵۰۰ طرح در هفته به بهره‌برداری برسد که جهش خوبی در کشور است.
وی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکید کرد راه را برای مشارکت بخش خصوصی باز کنند.
جمالی‌نژاد در ادامه گفت: در استان کرمانشاه ۵۳ طرح عمرانی با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار قابل واگذاری است.
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین قول داد در سالجاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه قطار شهری کرمانشاه از محل اوراق مشارکت تخصیص یابد و اگر پروژه فعالیتش مطلوب بود سال آینده این اعتبار ۲ برابر شود و همچنین تسهیلاتی به پروژه تله کابین شهر کرمانشاه اختصاص دهد.