kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۰۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
تقابل تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در دیدار افتتاحیه

پایان تعطیلات سه ماهه فوتبال ایران نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود

سوت شروع نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز از ساعت 19:10 با برگزاری بازی تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم به صدا درمی‌آید.



سرویس ورزشی-

نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از امروز با برگزاری بازی تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی جم آغاز می‌شود. بعد از حدود سه ماه تعطیلی ، دوباره رقابت‌های لیگ برتر شروع می‌شود تا میلیون‌ها هوادار فوتبال نظاره گر عملکرد تیم‌های محبوبشان در مسابقات لیگ برتر باشند.
هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر در دو روز پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. امروز 4 بازی و فردا هم 4 بازی برگزار می‌شود. در نخستین بازی امروز، پرسپولیس- پارس جنوبی جم برگزار‌کننده بازی افتتاحیه هستند. افتتاحیه لیگ برتر در واقع همان اختتامیه فصل گذشته است. تقابل پرسپولیس با پارس جنوبی این مرتبه در ورزشگاه آزادی است. هواداران پرسپولیس بی‌صبرانه منتظر رونمایی از تیم جدیدشان با مربیگری کالدرون هستند و برای این مسابقه لحظه شماری می‌کنند. شاید از نظر بازیکن پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی نداشته اما همه می‌خواهند ببینند که پرسپولیس با تفکرات مربی جدیدش با چه شیوه‌ای بازی خواهد کرد. کالدرون آرژانتینی وعده بازی هجومی را به هواداران داده است.
پارس جنوبی هم حریف قابل احترام و جنگنده‌ای است که قطعا به راحتی تسلیم نخواهد شد هرچند وضعیت مالی این باشگاه بسیار بد است با این حال این تیم از پیش بازنده نیست و اگر پرسپولیس در شروع لیگ به اندازه کافی تمرکز و هماهنگی نداشته باشد ممکن است اسیرشگفتی شود. پارس جنوبی روی نیروی جوانی و انگیزه بازیکنانش خیلی حساب می‌کند البته نباید فراموش کرد این تیم بازیکنان با تجربه هم کم ندارد. قهرمان سه دوره لیگ برتر فصل سختی را پیش رو دارد و قطعا 15 تیم دیگر تلاش می‌کنند که در این فصل سرخپوشان تهرانی دیگر قهرمان نشوند و کالدرون و بازیکنانش اما خواسته دیگری دارند.
دیگر بازی پنج‌شنبه میان تیم‌های گل‌گهرسیرجان- نساجی مازندران برگزار می‌شود. این بازی در سیرجان برگزار می‌شود، نساجی که یکی از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران محسوب می‌شود تعطیلات پرهیاهویی را پشت سرگذاشت و اکنون باید مقابل هموطن برانکو صف آرایی کند. وینگو بگوویچ سرمربی گل‌گهر آن‌قدر در ایران کار کرده که زبان فارسی را به خوبی صحبت می‌کند. باید دید سیرجانی‌ها چه استقبالی از اولین بازی لیگ برتر خواهند داشت. هیچ کدام از این دو تیم مدعی قهرمانی نیستند و برای بقا یا حضور در میانه‌های جدول این فصل تلاش می‌کنند.
یکی دیگر از بازیهای مهم امروز، تقابل تیم‌های نفت مسجد سلیمان و تراکتور تبریز است. این بازی تقابل دو تیم پرطرفدار است. در یک سوی میدان نفت مسجدسلیمانی که با مهدی تارتار احتمالا به دنبال حضور در میانه‌های جدول است و تراکتوری که با جذب مصطفی دنیزلی به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است. دو تیم نه از نظر مالی و نه امکاناتی و حتی بازیکنانی که در اختیار دارند قابل مقایسه نیستند. روی کاغذ همه شانس برنده شدن را به تراکتور می‌دهند اما فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است.
برنامه کامل دیدارهای هفته اول لیگ برتر به این شرح است:
پنج‌شنبه ۳۱ مرداد ۹۸
*پرسپولیس ...................... پارس جنوبی جم (ساعت 19:10)
*گل گهرسیرجان...............نساجی مازندران (ساعت 19:45)
*ذوب آهن............................................... سایپا (ساعت 20:15)
*نفت‌ مسجدسلیمان ............. تراکتور تبریز (ساعت 20:15)
جمعه یک شهریور 98
*ماشین‌سازی‌تبریز ................................. استقلال (ساعت 18)
*پیکان .......................................... شهر خودرو (ساعت 19:10)
*فولاد ............................... صنعت نفت آبادان (ساعت 20:15)
*شاهین شهرداری بوشهر ................. سپاهان(ساعت 20:15)
سردرگمی هواداران در آستانه آغاز لیگ برتر
در فاصله یک روز مانده به آغاز لیگ برتر (چهارشنبه) هم‌چنان موارد مبهمی در برگزاری این رقابت‌ها وجود داشت که این شبهه را به وجود آورد که حتی باشگاه‌هایی که سازمان لیگ آنها را تایید کرده با کمبودهایی روبه‌رو هستند.
برای مثال تا دیروز تکلیف بلیت‌فروشی الکترونیکی چهار دیدار پنجشنبه (پرسپولیس- پارس جنوبی، گل‌گهر سیرجان- نساجی، ذوب‌آهن- سایپا، نفت مسجد سلیمان- تراکتور) مشخص نبود و هواداران این تیم‌ها نمی‌دانستند که باید از چه طریقی اقدام به خرید بلیت بکنند؛ موردی که جزو الزامات سازمان لیگ بوده و هنوز تکلیف آن برای باشگاه‌هایی که به عنوان باشگاه‌های استاندارد اعلام شدند، مشخص نیست.
به ابهام درباره بلیت‌فروشی الکترونیکی باید ابهام درباره محل برگزاری دو دیدار از چهار دیدار امروز را اضافه کرد. در این دو دیدار نفت مسجد سلیمان میزبان تراکتور و ذوب‌آهن میزبان سایپا است که سازمان لیگ اعلام کرد که با توجه به آماده نبودن ورزشگاه‌های بهنام محمودی مسجد سلیمان و فولادشهر اصفهان، میزبان این دو دیدار متعاقبا اعلام می‌شود. البته باشگاه ذوب‌آهن روز یک‌شنبه به صورت کتبی به سازمان لیگ اعلام کرد که فولادشهر آماده میزبانی بازی‌های لیگ برتر است سازمان لیگ تا روز گذشته به صورت رسمی استادیوم میزبان دیدار ذوب‌آهن و سایپا را مشخص نکرده بود.