kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
با حضور وزیر نیرو

165 طرح برق‌رسانی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید




165 طرح برق‌رسانی شهری و روستایی خراسان جنوبی با سرمایه‌گذاری ۲۴۵ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال روز پنجشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در این استان افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در آیین بهره‌برداری همزمان از این طرح‌ها گفت: ۹۵ پروژه در قالب برق‌رسانی به روستاها و توسعه شبکه برای تامین برق متقاضیان جدید با سرمایه‌گذاری ۱۷۲ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال به طور رسمی افتتاح شد.
محمد ابراهیم شرکاء افزود: ۵۰ پروژه نیز در قالب اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق در استان با ۵۰ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.
وی بیان کرد: ۲۰ پروژه در قالب تامین و اصلاح روشنایی معابر با ۲۲ میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال سرمایه‌گذاری با حضور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیرعامل  شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۲۹ پروژه در بشرویه، ۲۷ پروژه در بیرجند، ۱۶ پروژه در خوسف و ۶ پروژه در درمیان به بهره‌برداری رسید.
وزیر نیرو همچنین طرح آبرسانی همزمان به ۲۰ روستای خراسان جنوبی را در روستای محمودآباد شهرستان بیرجند و نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی را در شهرستان سربیشه افتتاح کرد.
آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به طبس از برنامه‌های سفر اردکانیان به این شهرستان بوده که انجام شد.