kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
خط و نشان کمیته انضباطی پیش از شروع فصل

حسن‌زاده: از دانه درشت‌ها هم نمی‌گذریم




رئیس‌کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: اگر بازدارندگی قوانین انضباطی را می‌خواهیم، ظرفیت را ایجاد کنید که ما همانند بازیکنان و مربیان حرفه‌ای، به طور حرفه‌ای تیم‌ها را جریمه کنیم.
اسماعیل حسن‌زاده، بعدازظهر دیروز در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: باید برای کسی که به داور اهانت می‌کند، جریمه بیشتری نسبت به گذشته در نظر گرفت. این ظرفیت امسال ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: محکوم کردن داور و یا جو دادن به سکوها قبل از مسابقه برای گرفتن نتیجه، محکوم می‌شود. مطمئن باشید امسال از تمام ظرفیت آیین‌نامه انضباطی استفاده شده است. سلامت جامعه فوتبال اعم از بازیکن تا مسئولان حاضر در استادیوم‌ها و هواداران رصد می‌شود. شاید کار به جایی برسد که بازیکن قبل از رسیدن به خانه با حکم محرومیت یا جریمه مواجه شود. هر کسی که علیه قوانین و آیین نامه‌ها صحبت کند، با برخورد کمیته انضباطی مواجه می‌شود.
او در پاسخ به این سؤال که سال گذشته کمیته انضباطی در تصمیم‌گیری‌های خود بسیار کند عمل کرد و مجازات به موقع اعمال نشد؟ گفت: شاید شاخص‌ترین حرف من این است که امسال این اتفاق رخ نمی‌دهد. این قول را می‌دهیم که به موقع آرای انضباطی صادر شود. اگر بخواهیم وظیفه خودمان را انجام دهیم باید شرایط لازم فراهم شود. یکی از نکاتی که باعث شد این اتفاقات رخ دهد، برخی مسائل غیرفوتبالی به گونه‌ای با مسائل فوتبالی هماهنگ بود که بعضی از تحقیقات خودمان را به پاسخ نهادهای خاص معطوف کردیم. در هفته‌های پایانی لیگ هم تاخیرهایی بود اما وقتی بخشی از پرونده در دستگاه قضایی حضور دارد، مجبوریم منتظر بمانیم.
حسن زاده تاکید کرد: امسال شاهد تعلل در صدور آرای انضباطی نیستیم. البته با حداقل زمان در صدور آرای انضباطی رعایت شود. قوانین جدید این اختیار را به ما می‌دهد که رفتاری را قبل از صدور رای تنبیه کنیم. دستور موقت در طول سال چند بار اتفاق می‌افتد اما برای نشان دادن قاطعیت در صدور رای برای چند بار از دستور موقت استفاده خواهد شد.او ادامه داد: کمیته انضباطی به واسطه استفاده از ظرفیت‌های کامل آیین‌نامه از دانه درشت‌ها هم نمی‌گذرد و خواهند دید که چطور قاطع و سریع برخورد می‌کنیم. اگر روزی این اتفاق نیافتاد و قول‌مان عملی نشد، با شرافت کامل می‌گویم به این دلایل از سمت فعلی استعفاء می‌دهم. تلاش می‌کنیم خشونت‌زدایی کنیم و حرمت همه افراد حفظ شود.