kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

خواندنی از ورزش ایران



*تیم ملی تیراندازی ایران با ۱۰ ورزشکار ۲۸ مردادماه تهران را به مقصد مسابقات جام جهانی برزیل ترک می‌کند. جام جهانی برزیل در رشته تفنگ و تپانچه آخرین مرحله توزیع سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در جام جهانی است که با حضور ۵۱۸ ورزشکار از ۶۶ کشور جهان از ۴ تا ۱۲ شهریور ماه در شهر ریو بزریل برگزار می‌شود.در این رقابت‌ها ۱۷ سهمیه بازی‌های المپیک توزیع می‌شود که تیراندازان ایران به منظور فراهم بودن امکان تمرین ماده‌های خفیف و آشنایی با میادین و محل برگزاری مسابقات چند روز زودتر اعزام می‌شوند.تیم ملی ایران با ترکیب الهه احمدی، مه‌لقا جام بزرگ، پوریا نوروزیان، حسین باقری، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده و مهیار صداقت در رشته تفنگ و گلنوش سبقت‌اللهی، هانیه رستمیان و سجاد پورحسینی در رشته تپانچه به همراه الهام هاشمی، محمدزائر رضایی و احمد نجفی از مربیان رشته تیراندازی روز ۲۸ مردادماه تهران را به مقصد برزیل ترک می‌کنند.
*اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های جهانی، روزهای 30 مرداد تا 11 شهریورماه در محل خانه کشتی عبداله موحد تهران برگزار می‌شود. رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای 23 تا 31 شهریورماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود.
*کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک درباره اینکه مجتبی عابدینی ملی پوش شمشیربازی سابر ایران کار خود در آکادمی ملی المپیک از دست داد، بیان کرد: مجتبی عابدینی مانند همه قهرمانان قابل احترام و مورد حمایت ما است و مدال خوش رنگی را هم در مسابقات قهرمانی جهان کسب کرد و برای سهمیه المپیک 2020 از امیدهای ما است. اما شیوه حمایت ما باید در چارچوب ضوابط و مقررات باشد. البته ما ضمن اینکه چارچوب مقررات را رعایت می‌کنیم، حمایتهای لازم را هم انجام خواهیم داد. او افزود: با نگاه مثبت آقای صالحی امیری مقرر شد حمایت مالی حداقل تا یک سال از او انجام گیرد. امیدوارم عابدینی سهمیه کسب کند و در المپیک هم مدال خوش رنگی بگیرد و باعث شادی مردم و جامعه ورزش شود.
*محمدامين طباطبايى عنوان قهرمانی مسابقات شطرنج کوپر سوئیس را به خود اختصاص داد. دور هفتم(پایانی) مسابقات شطرنج آزاد یادبود جوزف کوپر سوئیس دیروز برگزار شد و نمایندگان شطرنج ایران برابر حریفان خود به دو پیروزی و یک تساوی رسیدند. دیروز محمدامین طباطبایی (2601) برابر همتای آلمانی خود با ریتینگ 2618 به برتری رسید تا با کسب 6 امتیاز با اقتدار عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کند. مقصودلو (2656) دیگر نماینده ایران هم برابر واگنر آلمانی با ریتینگ 2579 به برتری رسید. پویا ایدنی (2581) نیز دیروز برابر باگنر سوئیسی با ریتینگ 2569 به تساوی رضایت داد.بدین ترتیب در پایان مسابقات شطرنج آزاد یادبود جوزف کوپر سوئیس، محمد امین طباطبایی با کسب 6 امتیاز قهرمان شد. پرهام مقصودلو با 5.5 امتیاز در رده دوم ایستاد و پویا ایدنی هم با 5 امتیاز در رده ششم ایستاد.