kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۷۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

رئیس‌فدراسیون بسکتبال: هدف تیم ملی صعود به دور دوم جام جهانی است

رئیس‌فدراسیون بسکتبال در آستانه اعزام تیم ملی به جام جهانی و با تاکید بر اینکه این تیم عیار خوبی دارد، گفت: ملی‌‎پوشان برای صعود به دور دوم عازم جام جهانی می‌شوند.

 رامین طباطبایی با اشاره به نهایی شدن ترکیب تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین گفت: انتخاب بازیکنان از مواردی بود که به طور کامل به کادر فنی محول شده بود. مربیان تیم ملی بر اساس شناختی که از بازیکنان داشتند، اقدام به انتخاب این ترکیب کردند که به نظر ایده‌آل هم است.
وی ادامه داد: در ترکیب ۱۲ نفره معرفی شده برای جام جهانی و در همه پست‌ها بازیکنانی خوب داریم. این نفرات در تورنمنت‌های اخیر که به میزبانی پرتغال، روسیه و یونان برگزار شد، نتایج خوبی گرفته‌اند. امیدوار هستیم که آنها بتوانند در جام جهانی همان عملکرد و نتایج را داشته باشند و این‌گونه به اهداف موردنظر دست یابند.
رئیس ‌فدراسیون بسکتبال با تأکید بر اینکه صعود از مرحله مقدماتی جام جهانی هدف اول تیم ملی برای سفر به محل برگزاری این رقابت‌ها در چین است، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که تیم ملی دارد و برنامه‌های تدارکاتی که داشته این صعود دور از دسترس نباشد. برنامه‌های تدارکاتی که برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده بود بسیار مناسب و حتی مورد تأیید کارشناسان بود. ملی‌پوشان در تورنمنت‌هایی شرکت کردند که تیم‌های مطرحی در آنها حضور داشتند و توانستند از رقابت با آنها تجربه‌های خوبی به دست آورند.