چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۶۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶


عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است، اما با این حال تلویزیون باز هم با دستان خالی به استقبال این مناسبت مهم رفت. البته کم‌کاری سیما در مناسبت‌های مذهبی فقط به عید قربان محدود نماند، بلکه در سایر مناسبت‌های مشابه نیز سیما پاسخگوی کامل نیازهای فرهنگی مردم نیست.در همین حال، یک کارشناس رسانه معتقد است که دلیل این کمبود، به شوراهای تصویب برنامه‌ها در شبکه‌ها بر می‌گردد که برنامه‌ریزی لازم برای مناسبت‌ها ندارند.محمدصادق عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان اظهار داشت: یکی از ساده‌ترین موضوعات برای برنامه‌سازی در صداوسیما تولید برنامه‌های مناسبتی است. چرا که مناسبت‌ها همواره در تقویم مشخص هستند و شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند از مدت‌ها قبل، برای یک مناسبت خاص برنامه‌هایی را تدارک ببینند.وی درباره چرایی کم‌کاری سیما در پرداختن به مناسبت‌های مذهبی گفت: یکی از دلایل این مسئله، کمبود بودجه صداوسیماست. اما دلیل دیگر، به کم‌کاری شوراهای تصویب برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف سیما بر می‌گردد. این کارشناس رسانه ادامه داد: یک مسئله مهم این است که صداوسیما برای مناسبت‌ها به تکرار افتاده است و به همین دلیل هم در مناسبت‌های مختلف، به ویژه مناسبت‌های مذهبی به بازپخش سریال‌های موفق گذشته می‌پردازد. مثال آشنا در این زمینه، تکرار چند باره «مختارنامه» در ایام محرم است. این عامل باعث شده تا کارکرد ارزشی این سریال‌ها کاهش یابد. عابدینی در پایان تأکید کرد: به نظرم اگر صداوسیما، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بیشتری روی سریال‌های مناسبتی انجام دهد، تأثیرگذارتر خواهد بود. چون این سریال‌ها هم کارکرد فرهنگی دارند و هم بینندگان بیشتری را جذب می‌کنند.





نام:
ایمیل:
* نظر: