kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

همدان چهارمین استان سالمند کشور است



همدان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت استان همدان را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: استان با داشتن 178 هزار و 700 نفر سالمند، چهارمین استان سالمند کشور به حساب می‌آید.
حمیدرضا الوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها برای بازگرداندن معتادان بهبود یافته به اجتماع، گفت: برای افراد بهبود یافته یک مرکز تولیدی پوشاک در کبودرآهنگ با ایجاد اشتغالزایی 23 نفر و سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه با افتتاح طرح‌ها در هفته بهزیستی برای 200 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود تصریح کرد: تاکنون 13 مجوز صادر شده است.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال همدان جزء 4 استان برتر در کشور معرفی شده است ادامه داد: بهزیستی استان توانست در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رتبه سوم کشوری را به دست آورد.
الوند خاطرنشان کرد: در بخش گرانی مسکن، استان همدان رتبه پنجم را داراست و این موضوع فشار زیادی را به اقشار کم‌درآمد وارد می‌کند و مسئولیت ما را برای رفع مشکلات دوچندان می‌کند. وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال 38 کودک کار شناسایی و پذیرش شدند افزود: تا قبل از سال 96، صد درصد کودکان کار جنس مذکر بودند و این در حالی است که از سال 96 به بعد در بین کودکان کار جنس مؤنث نیز وجود دارد.