kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

انهدام گروه انتشاردهنده مطالب غیراخلاقی در خراسان شمالی

رئيس پليس فتای خراسان شمالی، از انهدام يک گروه منتشرکننده مطالب غیراخلاقی در فضای مجازی در این استان خبر داد.


سرویس شهرستانها:

سرگرد یوسف شاکری ، اظهار کرد: اعضای این گروه در مدت فعالیت خود ۲۰۰ نفر عضو فعال جذب کرده بودند که این افراد نوجوانان و جوان‌های هم سن و سالشان را هدف قرار داده بودند.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتای استان پس از مشاهده مطالب غیراخلاقی منتشر شده در این گروه، عملیات شناسایی خود را آغاز کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: پس از گذشت مدتی از آغاز عملیات، مأموران موفق به شناسایی هر چهار مدیر گروه شدند و پس از تهیه و جمع‌آوری مدارک لازم با هماهنگی مقام قضائی، متهمین را در شهرستان اسفراین دستگیر کردند.
رئیس‌پلیس فتای خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: متهمان طی بازجویی‌های انجام‌شده هرچند در ابتدا اتهامشان را انکار می‌کردند، اما با مشاهده مدارک و مستندات مربوطه به بزه انتسابی اعتراف کردند. سرگرد شاکری همچنین تصریح کرد: این افراد مطالب غیراخلاقی را در این گروه بارگذاری می‌کردند و به‌وسیله سایر اعضا در گروه‌ها و کانال‌های شبکه اجتماعی تلگرام بازنشر می‌دادند.
وی تصریح کرد: این‌گونه افراد می‌توانند عده زیادی از هم سن و سال‌هایشان را در فضای مجازی متوجه این صفحه غیراخلاقی کنند و با توجه به افزایش نگران‌کننده انتشار مطالب و تصاویر غیراخلاقی، جوانان و نوجوانان را در معرض آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی قرار دارند؛ بنابراین والدین نباید از نظارت بر چگونگی استفاده فرزندانشان از این فضا غفلت کنند.