kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۵۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

سیل انتقادات علیه اظهارات نژادپرستانه ترامپ ادامه دارد

سیل انتقادات به اظهارات نژادپرستانه ترامپ علیه زنان رنگین‌پوست کنگره آمریکا همچنان ادامه دارد و بسیاری در آمریکا این اظهارات را «شرم‌آور» خوانده‌اند. چهار زنی هم که هدف توئیت‌های نژادپرستانه ترامپ قرار گفته بودند خواستار استیضاح وی هستند.

ترامپ چند روز پیش توئیت‌های توهین‌آمیزی علیه زنان دموکرات کنگره منتشر کرد که انتقاد شدید مقامات و قانونگذاران آمریکایی را
به دنبال داشت. حتی مقامات کشور‌های دیگر از جمله ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا هم نتوانستند در برابر این اظهارات سکوت کنند و علیه آن به شدت موضع گرفتند.
 ترامپ روز یکشنبه در حساب توییتر خود نوشته بود: «زنان دموکرات کنگره باید به کشور‌های خود که در حال حاضر به انواع جرم و جنایت آلوده است، بازگردند و...» با گذشت 4 روز از این توئیت‌ها سونامی انتقادها از ترامپ بابت این اظهارات نژادپرستانه همچنان ادامه دارد. چارلی بیکر، فرماندار ماساچوست روز دوشنبه از اظهارات دونالد ترامپ، علیه زنان دموکرات کنگره به شدت انتقاد کرد و این اظهارات را نژادپرستانه خواند.وی اعلام کرد: «توییت‌های رئیس‌جمهور آمریکا خجالت آور و نژادپرستانه بود. این توییت‌ها باعث ایجاد مقدار زیادی ناهنجاری برای زندگی عموم مردم می‌شود و من آن را محکوم می‌کنم.»
ترامپ استیضاح شود
چهار نماینده زن کنگره آمریکا نیز که با حملات توییتری ترامپ مواجه شده‌اند، در واکنشی مشترک، اظهارات ترامپ را «تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی» توصیف کرده و خواستار استیضاح وی شدند. به گزارش ایسنا، «آیانا پریسلی»، نماینده دموکرات در کنفرانسی مطبوعاتی در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، گفت:« هدف این بیانات منحرف کردن افکار عمومی است و ما نباید در این دام بیفتیم. «الکساندریا اوکازیو کورتز»، یکی دیگر از این چهار زن که به «جوخه» معروف هستند، در کنفرانس خبری که به همراه سه همتای خود در آن حاضر شده بود، گفت: رهبران ضعیف وفاداری (ما) به کشورمان را به چالش می‌کشند تا از بحث بر سر سیاست‌های خود جلوگیری کنند.